هنر مهمترین قالب نظام پنهان درسی است

کاشان (پانا) - باید هنر را با نظام آموزشی آشتی بدهیم. نباید بگوییم که مدرسه فقط درس خواندن است. هنر مهمترین قالب نظام پنهان درسی است. اینها اظهارات رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
هنر مهمترین قالب نظام پنهان درسی است

میثم نمکی، در جشن تربیت دینی دبستان پسرانه شهید فخار کاشان اظهار کرد: اجرای برنامه های خاص، در جشن های خاص، درسی است که برای همیشه در خاطره دانش آموزان ماندگار خواهد ماند و قابل تحسین است.
او افزود: برای تربیت اخلاقی و پرورش هوش دینی بچه ها می توان آنها را در سازمان هایی مثل مؤسسه های خیرخواهانه شرکت داد و آنها را تشویق کرد که در روزهایی خاص از مراکز بهزیستی دیدن کنند و کمک‌ها را در بین افراد نیازمند پخش کنند.
او تصریح کرد: برای آموزش رفتارهای دینی باید به روش های خدمت‌رسانی، گفتگو و فعالیت های جمعی در شرایط آزاد و برابر توسط گروه همسالان عمل کرد و بزرگترها هم به صورت غیرمحسوس کار را سازماندهی کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: ما نمی‌توانیم فرزندانمان را وادار کنیم که درس بخوانند یا هنجارهای اخلاقی را بر آنان تحمیل کنیم بلکه باید فرصتهای تربیت دینی را برای آنها فراهم کنیم و استفاده از هنر و فعالیت های هنری بخشی از این فرآیند است.
جشن تربیت دینی همزمان با سالروز تولد حضرت فاطمه سلام اله علیها با مشارکت دانش آموزان و اولیا در قالب رونمایی از قرآن دستنویس دانش آموزان، بازآفرینی حجه الوداع و پخت حلیم سنتی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار