جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - طی یک سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در شهرک‌های صنعتی این استان جذب شده‌است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی بر این موضوع تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه خارجی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

علی عبدلی‌ با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال حدود ۲ هزار نفر را فراهم می‌کند، بیان کرد: این سرمایه‌گذاران از کشورهای آلمان، چین و سوئد اقدام به راه‌اندازی واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی کرده‌اند.

او ادامه داد: آلمانی‌ها برای احداث یک کارخانه کنسانتره میوه در ارومیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که فاز نخست این واحد تولیدی، آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اینکه این واحد، تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه با استفاده از آخرین تکنولوژی است، اضافه کرد: در فاز نخست این کارخانه با اشتغال زایی ۱۱ نفری، روزانه ۶۰۰ تن رب گوجه فرنگی تولید می‌شود.

او همچنین بیان کرد: در صورت بهره‌برداری کامل از این واحد، بیش از ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: واحد استحصال شمش طلای خوی با سرمایه‌گذاری چینی‌ها با ظرفیت فرآوری سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا و ۳۰۰ کیلوگرم نقره به مرحله تولید رسیده و به زودی افتتاح رسمی می‌شود.

عبدلی گفت: همه مراحل ساخت خط تولید کارخانه استحصال شمش طلا در ناحیه صنعتی «ایواوغلی» خوی انجام شده‌ و با بهره‌برداری از آن برای ۸۱ نفر فرصت اشتغال‌ ایجاد شده‌است.

او ادامه داد: یک سرمایه‌گذار ایرانی ساکن سوئد نیز در حال راه‌اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی در شهرستان خوی است که در نیمه نخست سال آینده آماده افتتاح می‌شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار