آغاز به کار سومین دوره هفته قرآن وعترت در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین دوره هفته قرآن و عترت در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار سومین دوره هفته قرآن وعترت در سیستان و بلوچستان

حسین مسگرانی اظهار کرد: سومین دوره هفته قرآن و عترت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، مسابقات حفظ و تلاوت، شب های شعر و همایش ها و سخنرانی ها در استان برگزار شد.

او ادامه داد: با هدف استفاده همه هم استانی ها از ظرفیت این برنامه مقرر گردید تا آیین اختتامیه بخش های مختلف بین شهرهای سراسر استان توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی عنوان کرد: در همین راستا، بخش مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم در نخستین روزهای ابتدای دهه فجر در زابل با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

او افزود: بخش هنرهای تجسمی این برنامه به شهر چابهار اختصاص پیدا کرد و روز گذشته آیین اختتامیه آن با حضور جمعی از مسئولان و اساتید، هنرمندان و عموم مردم در یکی از غرفه های منطقه آزاد برگزار شد.

مسگرانی با بیان اینکه هنرهای تجسمی سه بخش عکس، خوشنویسی و نقاشی را در برمی گیرد، تصریح کرد: در حاشیه این رویداد در چابهار، کارگاه آموزشی با موضوع نقاشی و نقاشی خط با محتوا قرآن و عترت نیز برگزار شد و هنرمندانی که از زاهدان و دیگر نقاط استان به این برنامه اعزام شده بودند، علاوه بر آموزش به تولید اثر نیز پرداخته شد.

او عنوان کرد: در بخش عکس حدود ۱۲۰ اثر به جشنواره ارسال شد که ۱۵ اثر به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد و ۳ اثر حائز مقام اول تا سوم شد. در بخش خوشنویسی حدود ۵۰ اثر به دبیرخانه تحویل داد شد که پس از بررسی آثار رتبه های اول تا سوم مشخص گردید.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی بیان کرد: در بخش نقاشی هم که فرآیند تولید آثار حین اجرای کارگاه صورت گرفته بود، از میان آثار تولیدی با نظر هیأت داوران، ۳ اثر به عنوان برگزیده انتخاب و ۱۵ اثر برای نمایش در بخش نمایشگاهی مشخص شد و در مجموع از این ۳ بخش، ۴۵ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری آیین پایانی بخش فیلم و فیلمنامه در سراوان طی روزهای آتی تصریح کرد: در بخش هنرهای نمایشی از ۲۰ تا ۲۷ ماه جاری آثار منتخب در شهرستان های مختلف اجرای نمایش می کنند و اتفاقا یکی از برنامه های پرمخاطب ما در مناطق سیل زده است که برای این عزیزان نیز در آنجا نمایش خواهیم داشت.

مسگرانی گفت: در بخش فرهنگی نیز بخش داستان های کوتاه قرآنی را داریم که آیین پایانی آن در هفته آتی در شهرستان دلگان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری سخنرانی و همایش هایی با موضوع تبیین بیانبه گام دوم انقلاب در مساجد، خاطر نشان کرد: آیین های پایانی بخش های مختلف از ۲۰ بهمن آغاز شده اما آیین اختتامیه اصلی این برنامه، ۱۳ رجب همزمان با سالروز ولادت با سعات حضرت علی (ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در زاهدان برگزار خواهد شد و علاوه بر تقدیر از نفرات برتر، از خادمین قرآن نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار