دولت برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی به مردم کوتاهی نمی کند

رشت (پانا) - دولت برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی به مردم کوتاهی نمی کند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی به مردم کوتاهی نمی کند

به گزارش پانا، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جمعه شب در برنامه تلویزیونی زنده گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران، عنوان کرد: مردم گیلان برای جبران خسارت نگران نباشند؛ چرا که دولت هیچ مضایقه ای نمی کند و تلاش می کند تا مشکلات ناشی از این خسارت ها جبران شود.

او گفت: بنیاد مسکن ماموریت یافته تا خسارت های وارد شده را ارزیابی و اعلام کند تا بتوانیم بر اساس استانداردها برای جبران خسارت به مردم اعتبارات لازم را اختصاص دهیم.
او همچنین اضافه کرد: برای جبران خسارت های ناشی از برف اخیر در گیلان، ۲۰ میلیارد تومان قبل از حضورم در گیلان به شرکت توانیر تخصیص دادم و ۳۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تنخواه برای هزینه هایی که جهت رفع مشکلات مردم می شود، اختصاص یافت.
نوبخت با اشاره به فرسودگی بخشی از شبکه برق گیلان اظهار کرد: این شبکه نیاز به نوسازی تجهیزات برق داد که در آینده اعتباری را برای آن اختصاص خواهیم داد.

نوبخت به تصمیمات گرفته شده در ستاد بحران استان اشاره و بیان کرد: در ستاد مدیریتی که با حضور وزیر نیرو تشکیل دادیم به شرکت های برق منطقه ای گیلان و توزیع برق ماموریت دادم تا نیازهای خود را بررسی و اعلام کنند و براساس اولویت بندی در مراحل مختلف طی بازه زمانی چندین ساله نوسازی شبکه برق استان را انجام دهند.

او در بخش دیگری از سخنانش ؛ با اشاره به حضورش در گیلان از صبح چهارشنبه تا کنون گفت: تمام تلاشمان این بوده که طی این مدت از نیروهای متخصص انسانی و ظرفیت وزارت نیرو و راه استان های همجوار استفاده کنیم تا هرچه سریعتر راهها برقرار و آب و برق مردم استان وصل شود.
نوبخت با اشاره به بارش های برف در گیلان طی سالیان مختلف گفت: برف شدیدی نیز در سال ۹۲ در گیلان بارید اما این بارش های شدید فقط در مناطقی اتفاق افتاده بود ولی این برف وسعت ۱۴ هزار کیلومتر مربع در استان را در بر گرفت و تنها منطقه کوچکی در انزلی بارش برف یا نداشتیم و یا کم بود.

او یادآور شد: براساس گفته وزیر نیرو، بارش ها در گیلان طی چهار روز ۲۷ برابر میانگین کشوری بود.
نوبخت خاطرنشان کرد: با بارش این برف مشخص شد که تجهیزات راهداری برای شرایط عادی مناسب است؛ اما برای برف های شدید و گسترده ماشین آلات راهداری نیاز به تجهیز و تقویت دارد.
او با قدردانی از نماینده عالی دولت و معاون عمرانی استاندار که از اولین لحظات در صحنه حضور داشتند، بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته، برای تسریع در کارها اکیپ هایی از استان های دیگر وارد گیلان شدند و تمامی دستگاههای مربوطه طی این مدت تلاش بی وقفه و شبانه روزی داشتند تا این همه مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند که که جای قدردانی دارد.
همچنین به اختصاص اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی به هلال احمر کشور نیز اشاره و بیان کرد: همچنین ۵۰ میلیارد تومان فقط برای قطعات و تجهیزات پروازی شان اختصاص یافته است و اگر برای بخش پروازی گیلان نیاز باشد نیز کمک مجددی را خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار