فاطمه ذوالقدر*

میلاد بانوی آب و آیینه

بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت دخت نبی‌ مکرم اسلام، مادر امامت، همسر ولایت، بانوی آب و آینه حضرت فاطمه زهرا‌(س) و روز مادر است. این روز به شایستگی، روزی برای یادآوری و پاسداشت زحمات مادران سرزمین‌مان؛ مادرانی که با هیچ کلمه و جمله‌ای توصیف نمی‌شوند، منظور شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

امروزه مسئولیت بزرگ و خطیر تربیت فرزندان و تحکیم بنیان خانواده بر عهده مادرانی است که با پیروی و الگوپذیری از بزرگ بانوی خلقت، حضرت صدیقه کبری‌(س) نسلی را پرورش دادند که یکی از موثرترین و بی‌نظیرترین انقلاب‌ها در منطقه و جهان را رقم زدند و در عرصه جهاد و شهادت چنان فرزندانی را رشد داده‌اند که نه‌تنها در دوران هشت سال دفاع مقدس، با استقامت و رشادت تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند که هم‌اکنون نیز در برابر زورگویی‌های همه ابرقدرت‌ها از جان گذشته‌اند.

اعتقاد به حفظ احترام و کرامت زن از آموزه‌های رسول‌ خدا‌(ص) است که به صورت‌های مختلف در سخن و سیره ایشان تکرار شده است. ایشان می‌فرماید: «نزدیک‌ترین شما به جایگاه من در روز رستاخیز کسانی هستند که با همسران‌شان بهتر رفتار نمایند و باز فرموده ایشان است که: بهترین مردم در دین‌باوری کسانی هستند که نسبت به همسران‌شان مهربان‌تر باشند و من از همه شما نسبت به خانواده‌ام مهربان‌ترم.»

افراد جامعه با الگو قرار دادن آن حضرت، باید در مواجهه و برخورد با پدیده‌های پیرامون خود، معقول و با درایت عمل کنند و در این مسیر از باورها و حفظ و حراست از ارزش‌های اصیل جامعه دست نکشند و از نهی شدن و ارعاب معاندان واهمه نداشته باشند و شــهامت و قدرت مواجهه با مشکلات و معضلاتی را که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی‌شان پدید می‌آیند، داشته باشند. زوایای مختلف زندگی فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) برای همه انسان‌ها- زن و مرد- شاخص و برنامه مشخص دارد. باید اذعان کرد که حقیقتا نتوانستیم آن حضرت را که الگویی بزرگ بوده است به جامعه معرفی و سبک زندگی اسلامی این بانوی بزرگوار را آن‌گونه که شایسته است نهادینه کنیم.

میلاد سراسر نور و باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و زن و همچنین میلاد رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را به همه زنان و مادران پاکدامن و فداکار ایران اسلامی تبریک می‌گویم، امیدوارم که زنان این مرز و بوم به تاسی از آن بانوی بزرگ، همچنان نقشی ارزشمند و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف ایران اسلامی داشته و با پیروی از رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید در دفع هجمه‌های فرهنگی دشمن و جذب ارزش‌های فرهنگی، خانواده‌های ایران اسلامی آگاه را شاهد باشیم. از درگاه ایزد منان برای بانوان عزیز، فرهیخته و شریف کشورم، توفیق روزافزون، تندرستی و شادکامی را مسألت می‌کنم.

*سیاستمدار

منبع: اعتماد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار