کولاک راه ارتباطی ۸۰ روستای کردستان را مسدود کرد

تهران (پانا) - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل وزش باد و وقوع کولاک‌های پی‌درپی، در حال حاضر راه ارتباطی حدود ۸۰ روستای استان مسدود است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کولاک راه ارتباطی ۸۰ روستای کردستان را مسدود کرد

دانش زندی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اغلب این روستاها در شهرستان‌های دیواندره و بانه قرار دارند که به دلیل کولاک مسدود شده است.
وی اضافه کرد: با وجود تلاش عوامل راهداری، به محض بازگشایی راه‌های روستایی، وزش باد و وقوع کولاک شدید باعث مسدود شدن مقطعی این راه‌ها می‌شود اما تلاش راهداران برای باز کردن محورها همچنان ادامه دارد.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: هم اکنون غیر از محور ایرانخواه - تکاب که به دلیل کولاک مسدود است، تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.ا

ستان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار