شهیدی که نام مدرسه‌ای در کرمان را تغییر داد

تهران (پانا) - محمدحسین اسپری را برداشت و بزرگ روی سردر مدرسه نوشت "دبیرستان پسرانه دکتر شریعتی" و بعد پایین آمد و این گونه بود که شهید یوسف‌اللهی نام مدرسه شاهپور را چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تغییر داد و کاری کرد که مدرسه تعطیل شد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
شهیدی که نام مدرسه‌ای در کرمان را تغییر داد

به گزارش تسنیم، روزهای پایانی شهریور 57 بود و امام خمینی(ره) اطلاعیه داده بودند برای تعطیلی مدارس. محمدحسین به این فکر بود که کاری کند تا هر طوری شده فردا مدرسه تعطیل شود، نقشه‌ای طراحی کرد و قرار شد همان شب وارد عمل شویم. چند اسپری در رنگ‌های مختلف تهیه کردیم و حوالی ساعت 10 به‌طرف مدرسه شاهپور راه افتادیم. نقشه تغییر نام مدرسه از "شاهپور" به "شریعتی" بود و دیگر اینکه دانش‌آموزان باید از اطلاعیه امام(ره) آگاه می‌شدند. وقتی به مدرسه رسیدیم کسی در محوطه نبود. محمدحسین که خطش از من بهتر بود اسپری را برداشت، بزرگ روی سردر مدرسه نوشت "دبیرستان پسرانه دکتر شریعتی" و بعد پایین آمد.

این‌ها گوشه‌ای از خاطرات علیرضا رزم‌حسینی از محمدحسین یوسف‌اللهی است. با هم دوست بودند و در یک مدرسه درس می‌خوانند و این گونه بود که عارف شهید محمدحسین یوسف‌اللهی نام نخستین مدرسه کرمان را چند ماه قبل از پیروزی انقلاب تغییر داد و کاری کرد که روز بعد مدرسه تعطیل شد.

حالا بیش از 41 سال از آن روزها می‌گذرد؛ تا چند روز دیگر قرار است سی و چهارمین سالگرد شهادت این عارف جبهه‌ها را در همان مدرسه محل تحصیلش، در همان مدرسه‌ای که یک شب نامش را تغییر داد برایش یادواره برگزار کنند.

سجاد غلامی مدیر مدرسه بهشتی کرمان با اشاره به اینکه قرار بود یادواره شهید یوسف‌اللهی در سالروز شهادت این شهید بزرگوار برگزار شود اظهار داشت: به‌دلیل همزمانی این روز با اربعین سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی این مراسم یک روز زودتر و با حضور خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید یوسف‌اللهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنران ویژه این مراسم رزم‌حسینی یار دیرین و هم‌رزم شهید یوسف‌اللهی و استاندار خراسان رضوی است عنوان کرد: این مراسم با روایتگری دیگر هم‌رزمان این شهید بزرگوار از دوران دفاع مقدس و تبیین شخصیت شهید یوسف‌الهی همراه است.

مدیر مدرسه بهشتی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در این دبیرستان نزدیک 460 دانش‌آموز در دو رشته ریاضی و تجربی مشغول به‌تحصیل هستند گفت: دانش‌آموزان به‌ویژه آنهایی که سنشان پایین‌تر است شور خاصی برای آشنایی بیشتر با شخصیت این شهید دارند.

وی با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هر جایی که می‌خواستند می‌توانستند دفن شوند و قطعا آنجا زیارتگاه می‌شد افزود: اینکه شهید سلیمانی خواست تا در کنار شهید یوسف‌الهی و با این سادگی دفن شوند پیغام‌های زیادی برای ما دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار