امام جمعه رشت: تن‌خواه ۵۰ میلیارد تومانی گیلان باید سریع‌تر اختصاص پیدا می‌کرد

رشت (پانا) - امام جمعه رشت اعلام کرد: تن خواه باید سریع‌تر و برای رفع مشکلات زیرساختی تخصیص پیدا می‌کرد تا دچار بحران برف نشویم.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه رشت:  تن‌خواه ۵۰ میلیارد تومانی گیلان باید سریع‌تر اختصاص پیدا می‌کرد

به گزارش پانا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور حماسی و ولایی مردم عزیز گیلان در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: حضور مردم شهر رشت در میدان شهدای ذهاب با وجود برودت هوا و بارش برف سنگین در صدر اخبار کشور قرار گرفت و مایه شگفتی و اعجاب جهانیان شد.

او ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)،‌ عنوان کرد: دخت نبی مکرم اسلام(ص) قله همه خوبی‌ها و پاکی‌هاست و انسان‌های غیر معصوم از درک این قله عاجز هستند لذا هر انسان با وجدانی باید فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد تا به سعادت برسد.

نماینده ولی فقیه در گیلان عملکرد غرب درباره زن را جفا به این جایگاه با عظمت و با کرامت دانست و یادآور شد: غرب به عنوان نماد جاهلیت مدرن زن را تبدیل به کالا کرده و حجاب را مغایر با حقوق بشر و زنان عفیف و محجبه را غیر متمدن می‌داند، در حالی که عفاف و حجاب میراث سیره فاطمی است.

امام جمعه رشت گرفتن شخصیت زنانه از زن و بخشیدن شخصیت مردانه به او را ثمره مدرنیته دانست و اضافه کرد:‌ مدرنیته بزرگترین ظلم را در حق زنان کرده و زنان باید آرمان حضرت فاطمه(س) را دنبال کنند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

او ضمن عذرخواهی از مردم استان گیلان به واسطه مشکلات ایجاد شده در جریان بارش برف، گفت: از مسئولان می‌خواهم مراتب عذرخواهی علنی خود را از مردمی که متحمل رنج و سختی فراوان شدند اعلام کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کم‌کاری مسئولان در سایر بخش‌های استان نیز مشهود است، خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشت و درمان گیلان خوب نیست و بیمارستان‌های فرسوده داریم و آسیب‌های زیست‌محیطی متوجه گیلان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بخشی از بحران پیش آمده در شهرها و روستاهای استان به واسطه بارش برف را قابل مدیریت دانست و گفت:‌ برای استانی مانند گیلان زشت است که از استان های مجاور بیایند و برق ما را وصل کنند. بنابراین مسئولان باید مشکلات زیرساختی را شناسایی و نقاط ضعف را برطرف کنند.

او انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ مردم رفتار تبلیغاتی کاندیداها را مورد بررسی قرار دهند و به افرادی که اهل ریخت و پاش زیاد هستند اعتماد نکنند، زیرا چنین افرادی ارزش حضور در مجلس قانونگذاری را ندارند. وعده‌های دروغین و خرید رای نیز در برخی از کاندیداها وجود دارد که به مثابه جرم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار