ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه؛ کاهش محسوس دما در تهران از فردا

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام اینکه صبح فردا شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه؛ کاهش محسوس دما در تهران از فردا

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها اظهار کرد: امروز، جمعه ۲۵ بهمن ماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات این استان‌ها کولاک برف و در استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ داده و به تدریج از بعدازظهر بارش در شمال غرب قطع می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا قبل از ظهر شنبه، ۲۶ بهمن ماه نیز در برخی نقاط گلستان،‌ خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده و به تدریج این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین،‌ البرز،‌ تهران، سمنان، همدان، مرکزی،‌ قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و در روز شنبه در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین ضمن اعلام اینکه صبح شنبه کاهش محسوس دما در نیمه غربی کشور از جمله تهران را شاهد خواهیم بود، گفت: همچنین صبح یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: دریای خزر نیز امروز مواج است. از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، برخی نقاط غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی،‌ سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه بارش در مناطق فوق تشدید شده و علاوه بر این مناطق در برخی نقاط جنوب غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی در روز سه شنبه نیز بارش پراکنده در شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق خواهیم داشت و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی دمای تهران در روز جاری بین صفر تا ۱۳ درجه سانتیگراد، فردا شنبه بین ۲ تا ۱۰ درجه سانتیگراد، یکشنبه بین ۶ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه هفته پیش رو بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتیگراد متغیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار