نوبخت: هفت استان برای بازگشایی راه‌های روستایی گیلان به کمک آمدند

رشت (پانا) - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت ظرفیت راهداری هفت استان برای بازگشایی راههای شریانی، اصلی و روستایی گیلان به کمک گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: هفت استان برای بازگشایی راه‌های روستایی گیلان به کمک آمدند

محمد باقر نوبخت در حاشیه سومین جلسه ستاد بحران استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته به خبرنگاران گفت: در پی برف اخیر و مشکلات ایجاد شده در این استان ، وزرای راه و شهرسازی و نیرو در این استان حضور یافتند و با تصمیماتی که در جلسات ستاد مدیریت بحران استان طی ددو روز اخیر گرفته شده بازگشایی راه ها و برقراری آب و برق مشترکان استان شتاب گرفته است.

او عنوان کرد: از روز گذشته طی این جلسات تلاش شد که از ظرفیت های سایر نقاط هم برای رفع مشکل بهره گرفته شود و با کمک دستگاه های استان کار به خوبی در حال انجام است.

او با اشاره به چندین برف سنگینی که این خطه طی سالیان اخیر تجربه کرده است ، اظهار کرد: در این میان آنچه که در برف اخیر متفاوت با سایر شرایط مشابه فرق داشت گستردگی این حادثه بود چنانکه قطع گسترده برق و آب خانوارهای شهری و روستایی رقم خورد که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

او علت قطع برق را بارش سنگین برف و به دنبال آن پاره شدن سیم ها عنوان و تصریح کرد: برای عیب یابی و برطرف کردن مشکلات شبکه برق نیاز به دسترسی به سایت های برق بودکه به دلیل مسدود شدن بسیاری از مسیرها و راه ها عملا این امر امکان نداشت.

او با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان به منظور اطلاع تصمیمات وی برای بازگشایی راههای گیلان دعوت شد،گفت: به همراه دو معاون خود در جلسه حضور یافت.

همچنان معاونان وزیر راه در گیلان پیگیر اقدامات مربوطه و روند کارهستند.

نوبخت تصریح کرد: طی بازدید هوایی از وضعیت راه های استان خوشبختانه راه های اصلی و شریانی باز شده و راه های روستایی نیز در حال بازگشایی است.

او اضافه کرد: تلاش بر آن است مشکل راه های روستایی تا جمعه شب حل شود و در این رابطه 470 دستگاه ماشین آلات سنگین از استان های گلستان، مازندران، اردبیل، زنجان و قزوین مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند تا این مشکل به سرعت حل شود.

او اضافه کرد: همچنین از یک میلیون و ۴۶۷ هزار مشترک برق، حدود ۲۵۰ هزار مشترک طی این روزها با قطعی برق شان مواجه شدند.

به گفته نوبخت، با اقدامات صورت گرفته تاکنون عمده مشترکان، برق دار شده اند و فقط برق حدود ۲۶ هزار مشترک هنوز قطع است که تا امروز مشکل همه آنها مرتفع خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین در حال حاضر آب شرب 505 خانوار در شهرهای گیلان قطع است و در مناطق روستایی هم حدود ۳۴ هزار خانوار از ۳۲۰ هزار خانوار روستایی دچار قطعی آب شده اند.

در این میان از صبوری مردم و همکاری نیروهای نظامی، انتظامی، هلال احمر و بخش خصوصی بویژه پیمانکاران قدردانی می کنم.

نوبخت تصریح کرد : وضعیت این استان باید از روز شنبه به حالت عادی برگردد ضمن آنکه بر اساس پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده وضع خیلی نگران کننده ای از نظر جوی نخواهیم داشت.

او در پایان با تاکید بر ضرورت آمادگی بیشتر مدیران برای مقابله با بحران ها گفت: هر چند که تلاش های دستگاههای مربوطه جای قدردانی دارد و در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز گاهی مهار بحران به دلیل وسعت آن زمان بر می شود، اما باید این وضعیت درس عبرتی باشد تا برای بحران های احتمالی آینده آماده تر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار