معاون استاندار لرستان خبر داد: درخواست تغییر حوزه انتخابیه ۱۹ کاندیدا

لرستان(پانا)- معاون استاندار لرستان از واصل شدن درخواست تغییر حوزه انتخابیه ۱۹ کاندیدا خبر داد و گفت: شعب ویژه اخذ رای برای بانوان ایجاد شده و آقایان حق ورود به این شعب را ندارند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود ثمینی امروز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی لرستان با اشاره به آخرین اطلاعات و آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در لرستان با اشاره به ثبت نام ۴۰۸ نفر برای داوطلبی مردم لرستان در مجلس عنوان کرد: از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند.

او با بیان اینکه تعداد افرادی که درخواست تغییر حوزه انتخابیه را داده بودند ۱۹ نفر هستند، تصریح کرد: ۷ نفر از این تعداد متقاضی ورود به استان هستند و ۱۱ نفر نیز متقاضی ورود به حوزه دیگری در استان‌های دیگر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶ نفر مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته، با ۹ نفر مخالفت شده و پرونده ۴ نفر هم در دست بررسی است.

ثمینی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی ۳۶۸ نفر و تعداد ‬رد صلاحیت‌ها ۲۶ نفر بوده است، گفت: ‌‬تأیید صلاحیت شده‌ها در هیئت نظارت ۱۶۴ نفر و تعداد رد صلاحیت شده‌ها ۲۱۰ نفر هستند.

او ادامه داد: تأیید صلاحیت شده‌ها در شورای نگهبان در مرحله اول ۲۲۸ نفر و رد صلاحیت شده‌ها ۱۵۱ نفر هستند و ‬منتظریم آخرین تغییراتی که بنا بود انجام شود؛ نتیجه این تغییرات هنوز به دست فرمانداری‌ها نرسیده و در هر لحظه و ساعتی که به ما داده شود از طریق جراید و روابط عمومی استانداری به اطلاع خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه برای اینکه مردم استان که در ادوار گذشته هم بهترین مشارکت را در انتخابات‌های خود داشته اند، بتوانند حضور پرشوری داشته باشند و به خاطر اینکه در برخی شهرستان‌ها و شعب اخذ رأی با ازدحام جمعیت مواجه بودیم، توانستیم مجوزی دریافت کنیم که ۵۰ شعبه اخذ رأی را به استان اضافه کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۸۹ شعبه اخذ رأی در استان داریم که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ شعبه روستایی هستند.

ثمینی با تاکید بر اینکه در برخی شهرستان‌ها به تناسب اینکه بانوان بتوانند راحت تر در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند، در برخی شعب مجموعه عوامل صندوق خانم هستند و این شعب ویژه بانوان تدارک دیده شده است، افزود: در برخی شهرستان‌ها این تمهید اندیشیده شده است، اما این مسئله به این معنا نیست که بانوان در شعب دیگر نمی‌توانند رأی بدهند.

او یادآور شد: اما حتماً شعب مربوط به خانم‌ها را آقایان اصلاً نمی‌توانند ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: خواهران می‌توانند به شعب دیگر وارد شوند اما آقایان تحت هیچ شرایطی وارد شعب خواهران نمی‌توانند بشوند، این هم تمهیدی است که برای عزیزان اتخاذ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار