فیلم های جشنواره ای و مخاطبان یکبار مصرف

خرم آباد (پانا)- جشنواره فیلم فجر ۹۸ در خرم آباد با اکران ۱۸ فیلم در حالی به کار خود پایان داد که مورد استقبال برخی مخاطبان یکبار مصرف قرار گرفت، افرادی که تنها آنها را در جشنواره فیلم می ببنند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
فیلم های جشنواره ای و مخاطبان یکبار مصرف

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای چهارمین سال پیاپی در لرستان برگزار شد که توانسته بسیاری از مخاطبان خود را حفظ کند.

سینما استقلال خرم آباد طی چندسال گذشته با روند رو به رشد خود و اکران فیلم های روز، نقش مهمی را در جذب مخاطبان ایفا کرده اما در این میان برخی مخاطبان ثابت سینما هستند و عده ای تنها به تماشای فیلم در جشنواره بسنده می‌کنند و با انتخاب فیلم مورد نظر خود در جشنواره، صندلی های پرده جادویی را برای تماشا بر می گزینند.

رضا ۳۴ ساله قبل از تماشای فیلم "خون شد" می گوید: احساس می کنم دیدن فیلم فقط در جشنواره می ارزد چراکه تنها در یک سانس پخش می شود و برای اکران مجدد آن باید ماه ها صبر کرد.

او که خود را فردی خاص برای تماشای فیلم های جشنواره معرفی می کند افزود: علاقه ای به تماشای فیلم های اکران شده در بین سال ندارم و به دلیل کمبود وقت منتظر پخش در شبکه خانگی فیلم ها می شوم.

فردی دیگر که در حال گرفتن عکس سلفی با پوستر جشنواره بود خود را از طرفداران پروپا قرص فیلم های جشنواره می داند و انتظار دارد فیلم های بیشتری از جشنواره در لرستان اکران شود.

او می‌گوید: مخاطبان فیلم های سینما افرادی خاص هستند اما فیلم های جشنواره به دلیل اکران تنها یک سانس، مخاطبان خاص تری دارند.

زهرا ۲۵ساله دانشجوی رشته کامپیوتر خود را علاقه‌مند به سینما معرفی می کند و می‌گوید: با اکران فیلم های موردنظرم برای تماشای فیلم به سینما می آیم و در خصوص فیلم های جشنواره در لرستان نمی گذارم حتی یک فیلم از دست برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به پانا گفت: امسال جشنواره فیلم فجر در هفت روز نمایش داده شد و بیش از پنج هزار نفر از آن استقبال کردند.

احمد حسین فتایی افزود: دبیرخانه جشنواره فیلم فجر هرسال فیلم ها را در سه جدول یک، ۲ و سه دسته بندی می کند که لرستان در جدول یک با ۱۸فیلم از۲ بخش سودای سیمرغ و پروانه ها( ویژه کودکان و نوجوانان) به نمایش درآمد.

او ادامه داد: استقبال از جشنواره فیلم فجر در لرستان مثبت ارزیابی شد و در ۲۱ سانس فیلم ها اکران و مورد استقبال عموم قرار گرفت و بیشتر فیلم هایی که در لرستان اکران شد بخش های مختلف سودای سیمرغ را کسب کردند.

او اضافه کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، فیلم های اختصاص یافته به چهارمین جشنواره فیلم فجر لرستان شامل "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی، "خروج" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، "درخت گردو" به کارگردانی محمد حسین مهدویان، "بی صدا حلزون" به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده، "پدران" به کارگردانی سالم صلواتی، "پوست" به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک، "تعارض" به کارگردانی محمد رضا لطفی، "سینما شهر قصه" به کارگردانی کیوان علیمحمدی، "شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت، "عامه پسند" به کارگردانی سهیل بیرقی، "مردن در آب معطر" به کارگردانی نوید محمودی، "آبادان یازده ۶۰" به کارگردانی مهرداد خوشبخت و "ابر بارانش گرفته" به کارگردانی مجید برزگر بودند.

فتایی گفت: همچنین در بخش پروانه ها ویژه کودکان و نوجوانان فیلم های "کانی و ستاره" ساخته عبدالرضا مجلسی، "منطقه پرواز ممنوع" ساخته امیر داساگر، "تورنا ۲ " ساخته سید جواد هاشمی، "قطار آن شب" ساخته حمید رضا قطبی و "بیست و سه نفر" ساخته مهدی جعفری، روی پرده سینما استقلال رفتند.

مسئوول برگزاری جشنواره فیلم فجر در لرستان نیز گفت: برخلاف برخی از ادعاها مبنی بر تحریم فیلم های جشنواره، اما استقبال عموم از فیلم ها خوب بود و هیچگونه تحریمی در لرستان صورت نگرفت.

غلامرضا نعمت پور بیان کرد: دبیرخانه، فیلم ها را براساس معیار های از پیش تعیین شده دسته بندی می کند و لرستان هم مانند سایر استان ها شامل یک جدول پخش شد.

او همچنین تصریح کرد: خوشبختانه فیلم های اکران شده در لرستان نامزد کسب سودای سیمرغ شده و حتی بیشتر فیلم ها جوایز بخش های مختلف راکسب کردند.

نعمت پور ادامه داد: فیلم ها تنها در مرکز استان نمایش داده شد و انتظار می رود که سال ها آینده در شهرستان ها هم اکران شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار