مردم چوقور در محاصره برف؛ راه های ارتباطی قطع شده است

قزوین (پانا) - مردم دهستان چوقور از منطقه طارم سفلی استان قزوین این روزها در محاصره برف قرار دارند و راه های ارتباطی با این روستا قطع شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم چوقور در محاصره برف؛ راه های ارتباطی قطع شده است

همزمان با بارش سنگین برف در کشور بسیاری از راه های روستایی استان قزوین مسدود شده و متأسفانه پس از گذشت چند روز از بارش‌ها شاهد آن هستیم که راه‌های روستایی دهستان چوقور از منطقه طارم سفلی استان قزوین کماکان بسته است و مردم در محاصره برف قرار دارند.

پیش تر قدرت الله مهدیخانی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین از مسدود شدن 204 راه روستایی استان خبر داده و و گفته بود که کارهای بازگشایی این راه ها در حال انجام است، اما هم اکنون جاده‌های دهستان چوقور طارم مسدود است و مردم به صورت خودجوش اقدام به بازگشایی این مسیرها کرده‌اند.

به گفته منابع محلی، علاوه بر مسدود بودن راه های ارتباطی چوقور، برق و تلفن این منطقه نیز قطع است که در صورت بروز یک مشکل برای هر یک از اهالی روستاهای منطقه، هیچگونه راه ارتباطی برای کمک به مردم این دهستان وجود ندارد.

یکی از اهالی چوقور در این رابطه می گوید: «جاده فقط اتوبان قزوین - رشت و قزوین - زنجان نیست، ما هم نیاز به بازگشایی جاده داریم. اگر یک اتفاق پیش‌بینی نشده برای ما بیفتد چکار باید انجام دهیم.»

او ادامه داد: «طارم ماشین آلات کافی برای بازگشایی منطقه ندارد، تجهیزات به شمال فرستاده شده است و ما امروز در برف گیر افتاده‌ایم و دستمان به جایی بند نیست؛ ما هم مردم همین کشور هستیم و از مسئولان می‌خواهیم فکری به حال ما کنند.»

لازم به ذکر است، استان قزوین به عنوان معین گیلان در مدیریت برف و کولاک معین شده است و بنابر دستور استاندار قزوین و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با استان های همجوار، اکیپ‌های امداد رسان شامل نیروها و امکانات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و اداره برق از قزوین عازم استان گیلان شده تا در امر مدیریت بحران ناشی از برف و کولاک، بازگشایی مسیرها، امداد و اسکان در راه ماندگان و برق رسانی به روستاهایی که برق آن ها قطع شده، با نیروهای امدادی استان گیلان همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار