اشتغال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه گردشگری اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از اشتغال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه گردشگری این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه گردشگری اردبیل

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری استان مشغول فعالیت هستند که با توجه به حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری در این حوزه در ۲ سال گذشته این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت.

او افزود: بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم در بخش گردشگری استان فعال هستند که زمینه رونق اقتصاد گردشگری را تقویت کرده‌اند.

فلاحی با اشاره به اجرای ۱۰۸ پروژه سرمایه‌گذاری در استان تشریح‌کرد: این تعداد پروژه نیز تاثیر قابل توجهی در اشتغال‌زایی بدنبال خواهد داشت.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار