مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین: تشکل های شاهد در مرتفع کردن آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند

قزوین (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر نقش آفرینی تشکل های شاهد در مرتفع کردن آسیب های اجتماعی تإکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین: تشکل های شاهد در مرتفع کردن آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند

مریم بیدخام در آیین اختتامیه «جشنواره یاوران ایثار» که در سینما بهمن حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، افرادی را که در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و به ویژه بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بر می‌دارند، افسران جبهه فرهنگی کشور خواند و گفت: هدف از برگزاری این همایش‌ها فارغ از بحث‌های نظری، این است که فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه و تبلور آن به صورت فرهنگ در جامعه مشاهده شود.

او ضمن مهم دانستن تبیین اهداف انقلاب و ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای جوانان اظهار کرد: تشکل های شاهد و ایثارگر با احساس مسئولیت و دغدغه جهت برطرف کردن آسیب های موجود در جامعه پا به عرصه گذاشته اند تا بتوانند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در بین جامعه ایثارگر و آحاد مردم، فرهنگ ایثارگری را به لایه های اجتماعی منتقل و در مرتفع کردن آسیب های اجتماعی ایفای نقش کنند.

بیدخام عنوان کرد: تبیین اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس باید مورد توجه واقع شود و برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات با محوریت دفاع مقدس در جامعه پررنگ شود تا بتوانیم در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام به اهداف خود جامه عمل پوشانده و این مسیر را برای جوانان هموار کنیم.

او با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بایستی به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد زمینه های لازم برای ایجاد تشکل هایی که در این زمینه فعالیت دارند و فراهم کردن بستری مناسب برای ورود به این حوزه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه در استان قزوین پنج سازمان مردم نهاد در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می کنند که مجوز خود را از استانداری دریافت کرده اند، اهم فعالیت آنها را اجرای برنامه های فرهنگی در اعیاد و مناسبت های مختلف، برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمندسازی ایثارگران، حمایت از ایثارگران جهت پیشرفت در عرصه های مختلف، معرفی و ترویج سیره شخصیتی شهداء انقلاب، گردآوری آثار شهداء و ایثارگران عرصه های مختلف برشمرد.

در پایان از پنج گروه برتر مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، گروه‌های مردم‌نهاد در موضوعاتی نظیر یادواره شهدا، خاطره گویی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و کتاب، اردوهای جهادی، دوره‌های زندگی به سبک جهادی، فعالیت در فضای مجازی و فعالیت‌هایی نظیر سرود، موسیقی، کلیپ، گرافیک و … فعالیت و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار