نقش دوبیتی ها و لالایی های مادرانه در فرهنگ مردم

تهران (پانا) - برنامه فرهنگ مردم این هفته جمعه ۲۵ بهمن با توجه به نزدیک شدن روز مادر به جایگاه مادر در ضرب المثل ها و نقش دوبیتی ها و لالایی های مادرانه می پردازد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش دوبیتی ها و لالایی های مادرانه در فرهنگ مردم

به گزارش شبکه رادیویی ایران، آشنایی کودکان با محیط اطراف از طریق لالایی های مادرانه به ویژه خراسان و مازندران، ویژگی های لالایی ها در مناطق مختلف مانند (لالایی در مناطق گرمسیری و سردسیری) و انتقال امنیت از طریق لالایی به کودک ، حماسه در لالایی و نمونه هایی از لالایی های آذری از بخش های شنیدنی فرهنگ مردم این هفته است.
اما بخش جذاب این برنامه شعر تویسرکانی درباره مادر به زبان تویسرکانی با صدای حسین بیات است که به تمام مادران ایران زمین تقدیم می شود
#فرهنگ_مردم به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی و اجرای شمسی فضل الهی و محمدمحسن رفیعی جمعه ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود
در آستانه روز مادر، به پارک ساعی رادیو ایران بیایید

برنامه پارک ساعی رادیو ایران که هر هفته پنج شنبه با پخش آیتم های متنوع می کوشد لحظه هایی مفرح و شاد را به همراه آورد، این هفته با توجه به نزدیک شدن به سالروز با سعادت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن به این موضوع می پردازد.

پارک ساعی،برنامه ای است با طرحی نو که فرصت برنامه سازی را به مخاطبان رادیو داده است.
این برنامه در بخش های مختلفی مانند «نقد و نه» به هدیه روز زن، در بخش «سگ سوراخ» اشاره به کمک آقایان در خانه تکانی، در بخش «هاچ زنبور عسل» به نقش مادران در تربیت فرزندان و در بخش «گلاب و رباب» به هدایای خیالی روز زن می پردازد.
برنامه #پارک_ساعی پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۸:۰۰ به تهیه کنندگی مهدی ساعی بر روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز از رادیو ایران پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار