با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی ومدیرکل آموزش و پرورش استان :

برگزاری همایش اعلام حضور رای اولی های استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره مجلس خبرگان

بجنورد (پانا) – همایش اعلام حضور رأی اولی های استان خراسان شمالی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور معاون سیاسی – امنیتی استانداری ، رئیس ستاد انتخابات استان ،مدیرکل آموزش وپرورش ،مسئولین استانی و شهرستانی و تعداد( 150 نفر) دانش آموز عضو تشکل های دانش آموزی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۲۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش اعلام حضور رای اولی های استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره مجلس خبرگان

همایش اعلام حضور رای اولی های استان به همت 4 تشکل ( اتحادیه انجمن اسلامی ، هلال احمر ؛ بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی ) در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این همایش افزود: 98 هزار نفر از دانش اموزان استان در چهار تشکل عضویت دارند.

سعیدی با بیان اینکه تشکل های سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و تشکل هلال احمر از جمله تشکل های فعال در مدارس استان هستند، افزود: تشکل های دانش آموزی بایستی دقت و مراقبت بیشتری کنند و نسبت به اوضاع و احوال کشور تسلط و اگاهی بیشتری داشته باشند تا به موقع بتوانند از اهداف خود دفاع منطقی کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی با اشاره به نقش تشکل های دانش آموزی در مشارکت فعال در انتخابات و گام نهادن در سرنوشت خود و کشورشان ایران، اظهار کرد: چهار تشکل دانش آموزی اعم از : تشکل سازمان دانش آموزی (45000عضو در استان) بسیج دانش آموزی (42000 عضو) هلال احمر (6000 عضو)وتشکل انجمن اسلامی (5000 عضو) که جمعا" 98 هزار دانش آموز داوطلب در تشکل های دانش اموزی استان در مدارس ، جهت تحقق بخشی به اهداف آموزش وپرورش فعالیت دارند.

عباس سعیدی طی گزارشی از محقق نمودن طرح های استاندار گفت: یکی از طرح های مهم استاندار ،حذف بخاری های چکه ای نفتی بود که در 350 مدرسه با میزان 1400 بخاری از رده خارج ، این امر محقق شد و مدارس مجهز به بخاری هوشمند هرمتیک شد و طرح دیگر ،تفاهم نامه در جهت تشکیل آزمایشگاه سلول های بنیادی در مرکز استان بود که 30 درصد کارباقیمانده در مدت شش ماه آینده انجام و رونمایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی به جمع آوری 3 مدرسه خشتی- گلی ،احداث 16 مدرسه با 34 کلاس درس،جمع آوری و استاندارد سازی 291 مدرسه با 1814 کلاس درس و اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومان جهت باسواد شدن بزرگسالان در حوزه سواد آموزی اشاره کرد.

سعیدی، نهاد آموزش وپرورش را از بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم اعلام کرد و گفت: نهاد آموزش وپرورش از مهمترین نهادهایی است که هر جامعه که رسانه آرمانی خود را طلب می کند، قطعا" از آموزش وپرورش جستجو می شود.

وی اظهار کرد: آموزش وپرورش دستگاه عظیمی است که وظایف انسجام بخشی ،ایجاد سازگاری ،هویت بخشی ،جامعه پذیری ، خلاقیت و میل به حیات طیبه را بر عهده دارد و اجتماعی ساختن دانش آموزان و آماده کردن آنان برای شرکت فعال و همکاری با سایر افراد جامعه از دیگر وظایف این نهاد به شمار می آید همچنین شیوه ی گرایش دانش آموزش وپرورش ،مشارکت در گروهها و تشکلات دانش آموزی است و به خصوص تشکل هایی در این جمع حاضرند ،رأی اولی هستند و همانطوریکه در جشن بزرگ انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه گرد هم آمدند تا تجدید پیمان با شهیدان ،مسئولین استان ببندند با همان صلابت ،مشارکت فعا ل در انتخابات پیش رو (2 اسفند ماه) را خواهند داشت چرا که بر این باورند که خودشان در سرنوشتشان مشارکت دارند.

گفتنی است نماینده رأی اولی های تشکیلات سازمان دانش آموزی،انجمن اسلامی،بسیج اسلامی و جمعیت هلال احمر در حضور مسئولین به معرفی تشکیلات خود پرداختند.

خبرنگار : منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار