معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد:

کسب 6 رتبه برتر کشوری در نوزدهمین فراخوان پرسش مهر

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کسب 6 رتبه برتر کشوری در نوزدهمین سال فراخوان پرسش مهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب 6 رتبه برتر کشوری در نوزدهمین فراخوان پرسش مهر

«قدرت اله قاسمی» در این خصوص اظهار کرد: هر ساله رئیس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و پرورش استعدادهای بالقوه در مراسم گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌اموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

وی افزود: سال گذشته در نوزدهمین سال فراخوان پرسش مهر، 190 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که 100 نفر برگزیده استانی شدند. در مرحله کشوری نیز 6 نفر حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شدند.

قاسمی بیان کرد: در مسابقات پرسش مهر دانش آموز مهدی پرنیان از مرحمت آباد در رشته نستعلیق رتبه اول کشوری، دانش آموز محدثه عظیمی از خوی در رشته فیلم کوتاه رتبه سوم کشوری، همکار فرهنگی محمد زوار از تکاب در رشته شعر رتبه سوم کشوری، همکار فرهنگی عباس پویان از ارومیه در رشته داستان رتبه سوم کشوری و همکاران فرهنگی خانم مریم محمدی فر و فاطمه حمیدی در رشته سرود همگانی رتبه سوم کشوری را به دست آوردند.

این مقام مسئول افزود: در مسابقات فرهنگی و هنری نیز که در 30 رشته انجام شد، 390 هزار نفر دانش آموز شرکت کردند که 450 نفر به مرحله استانی راه یافتند. همچنین 70 نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند که 18 نفر حائز رتبه های برتر کشوری شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال 97 همچنین 15 هزار نفر در مجموع 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری مسابقات کتابخوانی شرکت کردند که با کتاب های مهم داستانی و علمی نویسندگان دانش آموز کشور و جهان آشنا شدند که به همراه برگزیدگان مسابقات پرسش مهر و مسابقات فرهنگی و هنری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار