فعالیت 372 باشگاه فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان در کشور

شیراز(پانا) _معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: باشگاه فرهنگیان شیراز سیصدو هفتادو دومین باشگاه فرهنگیان کشور است که در شیراز افتتاح و در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد که با سایر امکانات جانبی خود می تواند مصدر خدمات خوبی برای همکاران فرهنگی در فارس باشد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 372 باشگاه فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان در کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر علی الهیار ترکمن در مراسم افتتاح فاز دو باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز و در جمع معاونین پشتیبانی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس بیان داشت : وزارت آموزش و پرورش در زمینه ارتقاء رفاه فرهنگیان و پرکردن اوقات فراغت آنها سیاست های مشخصی دنبال می کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود: عمده این سیاست ها در راستای توسعه باشگاه فرهنگیان ، تالار های پذیرایی و سایر مراکزی است که امکان خدمات رسانی به فرهنگیان را دارد .

او افزود: باشگاه فرهنگیان شیراز سیصدو هفتادو دومین باشگاه فرهنگیان کشور است که در شیراز افتتاح و در اختیار فرهنگیان قرار می گیرد که با سایر امکانات جانبی خود می تواند مصدر خدمات خوبی برای همکاران فرهنگی در فارس باشد.

الهیار در ادامه با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در کشور اضافه کرد : با پی گیری های وزیر آموزش و پرورش احکام بیش از 90 درصد از فرهنگیان کشور که باید با رتبه های جدید منطبق می شدند صادر شده و برای همکارانی که باید به عنوان رتبه یک در این نظام طبقه بندی شوند نیز آزمونی برگزار شد.

او با اشاره به عدم حضور برخی از همکاران مشمول در این آزمون،گفت: در تاریخ 27 بهمن ماه برای آن دسته از همکارانی که موفق به حضور در این آزمون نشده اند ،آزمون مجددی برگزار خواهد شد و این آخرین آزمون در این زمینه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از همکاران فرهنگی مشمول این آزمون خواست تا برای احراز صلاحیت های حرفه ای، خود را در معرض آزمون قرار دهند تا بر اساس نتایج آن، رتبه بندی حرفه ای این گروه از همکاران نیز انجام شود.

الهیار در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که توسط مجلس شورای اسلامی در شهریو 97 تصویب و ابلاغ شده نیز اضافه کرد : این امر در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و برای این گروه نیز از سازمان اداری و استخدامی درخوسات صدور مجوز شده است.

او یاد آور شد: برای آموزشیاران سواد آموزی که باید بر اساس قانون برای ورود به دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان ، آزمون ورودی داشته باشند نیز این آزمون تا قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: برای مربیان پیش دبستانی نیز منتظر تایید نهایی مصوبه استفساریه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به دولت هستیم تا بتوانیم بر اساس آن نسبت به تبدیل وضعیت آنها نیز اقدام شود و تا قبل از دریافت این تایید نهایی، بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، مجاز به تبدیل وضعیت افرادی که از محلی غیر از اعتبارات دولتی حقوق دریافت کرده اند نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز آموزش نیروی انسانی در فارس ،گفت: یکی از ابزار هایی که در زمینه ارتقاء دانش حرفه ای معلمان در دوره های مختلف موثر است ، مراکز آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی فرهنگیان است و ساخت این مرکز در فارس نیز بر اساس اولویت گذاری خوب استان در این ز مینه انجام شده که قادر به خدمات رسانی به فرهنگیان فارس و جنوب کشور است.

الهیار با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع ارتقاء حرفه ای معلمان، گفت: این موضوع از سیاست های برنامه ششم توسعه نیز می باشد که وزارت متبوع در برنامه خود قرار داده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به افتتاح آموزشگاه خیر ساز برکاتی در آموزرش و پرورش ناحیه دو شیراز، گفت: این امر با نیت خیر خواهانه بانی خیر و با دقت نظر خاصی انجام شده است و وزارت آموزش و پرورش از نگاه خیر خیرین بهترین استفاده را می برد .

الهیار گفت: آموزش و پرورش هم اکنون 105 هزار واحد آموزشی فعال در نقاط مختلف شهری و روستایی در سراسر کشور دارد که علاوه بر نیاز به ساخت فضاهای جدید، حدود 30 درصد از این فضاها نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

وی گفت: بخشی از این ساخت و ساز ها و مقاوم سازی ها از محل اعتبارات دولتی انجام می شود و بخش قابل توجهی نیز توسط خیرین انجام می شود و در بودجه سال 99 نیز برای حمایت از حضور خیرین و آورده های آنها برای بخش آموزش و پرورش کشور، اعتبارات مشخصی پیش بینی شده تا سرعت اجرای پروژه های خیر ساز را بالا ببرد.

گفتنی است ؛ فاز دو باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز دارای 36 سوئیت VIP ، لابی پذیرش مهمانان و بخش اداری است که مجهز به سالن کنفرانس با امکانات صوتی و تصویری و ظرفیت 100 صندلی و قابل ارتقاء تا 150 صندلی را دارد.

همچنین در این مرکز تالار غذا خوری با امکان پذیرایی از 500 نفر نیز احداث شده است.

خاطر نشان می شود این مرکز با اعتبار 50 میلیارد ریال از محل درآمد های اختصاصی و مشارکت های مردمی ساخته شده است.

در مراسم افتتاح این آموزشگاه علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، کیوان نیازی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ، علی عسکرنجفی مدیر کل آموزش و پرورش فارس و جمعی از مسئولین ناحیه دو آموزش و پرورش حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار