برگزاری دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان

تهران (‌پانا) - دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان 27 بهمن 1398 دردانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان

به گزارش پانا، دکتر رسول عبداله میرزائی دبیر جشنواره با بیان اینکه «توجه به کودکان و نوجوانان در فرهنگ سازی مصرف انرژی و توجه به منابع انرژی های نو و تجدید پذیر از اهیمت بسزایی برخوردار است»، گفت: اندیشه های نو دانش آموزان می تواند ضمن پرورش خلاقیت آنان، زمینه ساز تلاش و پویایی بیشتر در حس مسئولیت آنان نسبت به منابع و مصرف بهینه انرژی و فراهم کردن کاربردهای جدید در جهت نیل به آسایش بیشتر در زندگی روزه مره باشد.

وی افزود: آموزش انرژی به عنوان یکی از موضوع های مرتبط با آموزش علوم مورد توجه محققین این حوزه بوده و در این میان توجه به کودکان و نوجوانان برای فرهنگ سازی استفاده از منابع انرژی مورد توجه جوامع بشری قرار گرفته است.

دبیر دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانا خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی پیل سوختی دانشکده علوم پایه امسال نیز همانند سال گذشته، به منظور ایجاد فضای شور و نشاط در کودکان و نوجوانان جهت توجه به انرژی و مدیریت بهینه مصرف آن، اهمیت توجه به آن در خانواده­ ها، علاقمندکردن کودکان و نوجوانان به عنوان پیشروان علم و نوآوران فناوری آینده به موضوع انرژی، برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با اساتید دانشگاه و کارشناسان انرژی، پرورش خلاقیت، فرهنگ سازی عمومی و … دومین جشنواره آموزش انرژی برای کودکان و نوجوانان را در روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با تاکید بر تجارب یادگیری در کاوشگری از ساعت ۹ الی ۱۶ برگزار خواهد شد.

به گزارش پانا این جشنواره در بخش های زیر برگزار می‌شود:

هنر و آموزش انرژی - ( در این بخش کودکان و نوجوانانی که برای بازدید از جشنواره حضور دارند می توانند در موضوع های مرتبط با انرژی و انرژی های تجدید پذیر نقاشی کرده و یا طراحی لوگو انجام دهند.)

فعالیت علمی - آموزشی با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف انرژی (در این بخش شرکت کنندگان با مدیریت بهینه مصرف انرژی اشنا می شوند)

شعر و ادب و مدیریت مصرف انرژی - ( در این بخش مراجعه کنندگان به جشنواره می توانند به ارائه اثر خود در زمینه مدیریت مصرف انرژی بپردازند)

آموزش انرژی هیدروژن و پیل سوختی - (در این بخش شرکت کنندگان با انرژی هیدروژن و پیل سوختی و باتری آشنا می شوند برای این منظور از یادگیری مبتنی بر کامپیوتر، فعالیت عملی، مدل های آموزشی و ... استفاده می شود. )

تجارب یادگیری در آموزش انرژی - (در این بخش شرکت کنندگان با موضوع انرژی ، منابع آن و کاربرد انرژی در جهت رفاه و اسایش انسان از طریق تجارب یادگیری ارائه شده آشنا می شوند. )

رسانه و آموزش انرژی - ( در این بخش ابتدا دانش اموزان شرکت کننده با قسمت های مختلف جشنواره اشنا شده و برای ایجاد علاقه در انان در موضوع انرژی از فیلم های اموزشی و نما ازمایش استفاده می شود. )

مدارس می توانند برای شرکت دانش آموزان در این جشنواره با روابط عمومی دانشگاه مکاتبه کرده و علاقمندان جهت کسب هرگونه اطلاعات لازم و برگزاری نمایشگاه فوق الذکر در مدارس می توانند با ادرس پست الکترونیکی جشنواره به نشانی efk.fcrl.srttu@gmail.com مکاتبه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار