محسن رضایی: اگر در دروازه تبریز بنویسند "جغرافیای مقاومت و ایستادگی" خلاف واقع نیست

تبریز (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر در دروازه تبریز بنویسند جغرافیای مقاومت و ایستادگی خلاف واقع نیست و درست است، آذربایجان لنگرگاه ایران است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
محسن رضایی: اگر در دروازه تبریز بنویسند "جغرافیای مقاومت و ایستادگی" خلاف واقع نیست

سرلشکر محسن رضایی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز با بیان این که در تاریخ ایران، آذربایجان نقش لنگر و پایگاه جمهوری اسلامی را داشته، گفت: اولین بار که خون وحدت و برادری در تاریخ ایران جوشید، از تبریز آغاز شد از این‌رو تبریز و آذربایجان نقش لنگرگاه دارند.

او افزود: در چهلم شهدای قم مردم تبریز شعار مرگ بر شاه را دادند و شعار "مرگ بر شاه" از تبریز برخواست و در دوران دفاع مقدس نیز، لشکر عاشورا به فرماندهی آقا مهدی باکری همواره خط شکن انقلاب و دفاع مقدس بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از آذربایجان عزیز تشکر دارم که بزرگترین مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را برگزار کرد و عاشورایی بودن این شهر را به رُخ جهانیان کشید.

رضایی گفت: در حال حاضر انقلاب ما اولین سال چله دوم خود را پشت سر می گذارد و این درحالیست که تحولات مهمی در ایران و منطقه اتفاق افتاده است، سخت ترین تحریم ها علیه ملت ایران در این سال ایجاد شد، خرید نفت و کالاهای ایران را در همه کشورها ممنوع اعلام کردند، انتقال دلار، یورو و ارزهای خارجی به ایران ممنوع شد و محاصره اقتصادی امسال انجام شد.

او با بیان این که حمله به عین الاسد شروع یک انقلاب است، گفت: دشمنان دست به این ترور زدند و فکر می‌کردند که ما فقط یک انتقام خواهیم گرفت، ملت ایران با شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز کرده‌اند که به دتبال نقطه آغاز می‌گشت، ما ۳۰ سال صبر کردیم تا ثابت شود که آیا آمریکا و اروپا می‌خواهند راه دوستی را با ایران طی کنند یا نه؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به فلسطین مظلوم، یمن، سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: قبل از شهادت سردار سلیمانی، آمریکا اوضاع را در عراق به گونه‌ای کرده بود که حتی به کامیون‌های صادراتی ایران حمله می‌کرد ولی دیدیم که چه شد، تشییع پیکر سردار دل‌ها اتحادی را ایجاد کرد و لرزه بر اندام آمریکا انداخت.

رضایی بیان کرد: با اینکه پیکر سردار به تبریز نیامد ولی آیا دیدید که تبریزی‌ها و آذربایجان‌ها چه اشکی ریختند. آیا آن پیرزن ترک را دیدید که چگونه تمثال سردار را در آغوش کشید و گویا مادر سردار است؟

او گفت: من در تبریز که مرکز غیرت است، اعلام می‌کنم تا زمانی که آخرین سرباز آمریکا در منطقه است، دست از مبارزه بر نخواهیم داشت و ملت ایران تا آخرین قطره خون پشت رهبرشان خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار