وزیر راه وشهرسازی: مشکلات کشور ماندنی نیست

خرم آباد (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت:موضوعات مطرح شده در استان ها نشان می دهد که مشکلات کشور از جنس رفتنی هستند و ماندنی نیستند بنابراین هرچه اراده و عزم بیشتری داشته باشیم حل آنها راحت تر خواهد بود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه وشهرسازی: مشکلات کشور ماندنی نیست

محمد اسلامی روز دوشنبه در پایان جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: امروز با وجود اینکه در دوران سختی هستیم اما جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تمام وجود برگزار می کنیم چراکه این جشن عزت و سربلندی کشوری است که تحت سلطه آمریکا بود.

به گفته وی آمریکایی ها تمام جریان مدیریت دنیا را با ایجاد مزاحمت های مستمر برای کشورها و ملت ها به خطر انداخته اند و تلاش می کنند با نفوذ در کشورها و فعالیت سرویس های خود تمامی مسیرهای طبیعی را تخریب کنند.

وی عنوان کرد: برخی به دلیل ناآگاهی و یا به طور عمد اخبار و مطالب غیرواقع را در فضای مجازی منتشر می کنند در حالیکه بدون شک باورهای مردم؛ ارزش؛ دستاوردها و زیبایی های انقلاب و ملت را با دارایی و بضاعت حفظ کرده و همچنن بدون کمک از جایی مستقل هستیم.

وی با اشاره به انکه مزاحمت ها برای جمهوری اسلامی زیاد است تصریح کرد:‌می خواهیم جامعه برگرفته از ارزش های دینی را به دنیا نشان دهیم که این امری پرهزینه است و ریزش و رویش فراوان دارد.

وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: جمهوری اسلامی در دنیا عزت دارد در حالیکه در آمد نفت و گاز خیلی کشورهای همسایه با دخالت آمریکایی ها صورت می گیرد و هرچند جلوه لوکس و شیکی داشته باشند اما باز هم لقب گاو شیرده به آنها داده اند.

اسلامی با بیان اینکه وجه تمایز ما با این کشورها فاصله مشخص سلطه ستیزی و سلطه پذیری است ادامه داد:دستاوردهای علمی بزرگی داشته ایم و در فناوریهای پیشرفته جزو کشورهای اول هستیم که نباید این موفقیت را کم ارزش جلوه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی لرستان نیز گفت:‌ باید شکوفایی سرزمینی و اقتصادی لرستان را متاثر از نگاه خودباوری محقق کنیم و امروز که مهمترین دغدغه اشتغال است باید تراز تعادلی ایجاد شغل پایدار لرستان را مورد توجه قرار داد.

اسلامی تصریح کرد:‌ لرستان سرزمین بسیار زیبایی است که استعداد کشاورزی؛ دام؛ آبزی پروری؛ بوم گردی و گردشگری دارد و توجه به این محورها موجب رونق روستاها و اشتغالزایی می شوو.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس شاخص های اقتصادی و گزارش مرکز آمار ایران با توجه به همه تلاطم و شرایط سخت اما اقتصاد کشور از منفی متوقف شده و آرام رشد می کند که این پیشرفت در کشاورزی و ساختمان مثال زدنی است.

وی گفت: ایران به کارگاه ساختمانی تبدیل شده و طرح های راه آهن؛ بنادر؛ راه ؛ فرودگاه؛ مسکن مهر و ملی صنعت ساختمان را از رکود خارج کرده و به تولید و اشتغال جان می دهند.

به گفته اسلامی سرعت حرکت در راه آهن لرستان به دلیل فرسودگی ۲۰ کیلومتر بوده که با اجرای طرح بهسازی به ۸۰ کیلومتر رسیده و سال آینده ایجاد ۱۰۴ کیلومتر راه روستایی برای لرستان لحاظ شده است که با توجه به رایزنی های صورت گرفته دلیلی ندارد طرح راه آهن خرم آباد متوقف شود.

وی ایجاد ۷۲۴ کیلومتر بزرگراه و یکهزار وکیلومتر راه روستایی تا ‍پایان امسال را از برنامه های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بیان کرد: ۱۵ فرودگاه نیز در برنامه توسعه ای قرار گرفته اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص پروژه لاستیک سازی خرم آباد گفت: مشکل تسهیلات ارزی آن برطرف شده و می توان شروع کارخانه را در دستور کار قرار داد .

اسلامی افزود: رفع موانع کارخانه فولاد ازنا که مربوط به دستگاه‌های نظارتی و قضائی بود در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد سرمایه گذاری فولاد مبارکه به صورت مجدد فراخوان بدهد و مشارکت کنند.

وی با اشاره انجام مکاتبه با معاون اول رییس جمهوری برای تامین اعتبار ۲ سد نیمه کاره استان ادامه داد: آزاد راه اراک - خرم آباد قبل از پایان دولت تکمیل می شود و موانع موجود در مسیر طرح راه آهن خرم آباد نیز برطرف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار