جولان گرگ‌های سرگردان در شهر زنجان

تهران (پانا) - رئیس یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان قریب یک ماه است گزارش‌هایی مبنی‌بر مشاهده چند قلاده گرگ در نقاط مختلف شهر زنجان، از جمله شهرک‌های الهیه، نصر و غرب به این اداره‌کل اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جولان گرگ‌های سرگردان در شهر زنجان

به‌گزارش ایسنا، اسماعیل قلی‌زاده با اشاره به مشاهده چند قلاده گرگ در نقاط مختلف شهر زنجان، از جمله شهرک‌های الهیه، نصر و غرب در زنجان، اظهار کرد: بعد از بررسی مشخص شده این حیوانات گرگ هستند؛ هرچند هیچ حمله‌ای از سوی این‌گونه جانوری صورت نگرفته است.

او افزود: قریب به ۲۰ مورد گزارش به‌منظور دفع گرگ‌های مشاهده شده در این مناطق، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست زنجان به محل‌های اعلامی، اعزام شده و با ایجاد سر و صدا و شلیک گلوله، آن‌ها را از منطقه متواری کرده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه یک مورد مستندسازی نیز از گرگ‌های مشاهده شده صورت گرفته است، افزود: با شهرداری مکاتبات لازم انجام شده است تا با توجه به احتمال حمله گرگ به ساکنان، نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای غذایی مبادرت کنند تا این جانوران وحشی به‌خاطر تغذیه، وارد سکونت‌گاه‌های انسانی نشوند.

او ادامه داد: از ساکنان این مناطق، درخواست می‌شود شب‌ها از گذاشتن پسماندهای غذایی در مقابل درب منازل خودداری کنند تا جانوران گوشت‌خوار از جمله گرگ‌ها به‌منظور تغذیه به سکونت‌گاه‌های انسانی وارد نشوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: کمبود طعمه در طبیعت باعث نزدیکی گرگ‌ها به جوامع روستایی و شهری می‌شود که این نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی، خالی از تهدید و خطر نیست.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: روستاییان باید از ریختن زباله‌ها و رها کردن لاشه حیوانات تلف شده در حاشیه روستاها و شهرنشینان نیز از گذاشتن پسماندهای غذایی در ساعت شب در مقابل درب منازل اجتناب کنند؛ چرا که وجود زباله‌ و لاشه حیوانات، عامل و محرکی برای نزدیک شدن گرگ‌ها به سکونت‌گاه‌های انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار