رضایی: طرح لاله های روشن گنجینه ای از ارزش های والای انقلاب به شمار می رود

تهران (پانا) - انوشیروان رضایی ، معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه 18 در گفت وگو با پانا از اهمیت افزایش کیفیت برنامه های مختلف حوزه ی پرورشی علی الخصوص برنامه های ویژه دهه ی فجر سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۲۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: طرح لاله های روشن گنجینه ای از ارزش های والای انقلاب به شمار می رود

رضایی با اشاره به اهمیت وحدت و هماهنگی بین تشکل های مختلف دانش آموزی گفت: از ابتکارات منطقه 18 می توان ایجاد روحیه ی همکاری، تعاون و همراهی بین سفیران سلامت، حجاب و عفاف، شهردار مدرسه، انجمن های ادبی و علمی با محوریت و مرکزیت شورای دانش آموزی و تشکل پیشتازان را نام برد.

وی افزود: برنامه های امسال در بستر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر گام دوم انقلاب بوده است، فعالیتی هایی مانند ادغام برنامه های طرح تدبیر و تعالی در سند تحول آموزش پرورش، افزایش کیفیت جشن ها، مراسم ها و همایش های دهه فجر، اعزام رایگان مشاوران متخصص به مدارس، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت در سطح منطقه، نامگذاری مسابقات ورزشی با نام سردار شهید قاسم سلیمانی و تیم فوتسال در منطقه با نام شهید هادی طارمی، گسترش جلسات توجیهی گام دوم انقلاب و جلسات آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا از تفاوت های برنامه های امسال با سال گذشته است.

رضایی در پاسخ به تاثیرگزاری این نوع برنامه ها در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب به نسل جدید اشاره کرد و گفت: در تبلیغات تکرار و تازگی و جذابیت از فاکتورهای مهم هستند که جذابیت و تازگی از تکرار تاثیرات بیشتری دارد.

نظام تعلیم و تربیت زمانی موفق است که تعادل مناسبی بین این دوعامل برقرار نماید. شیوه ی ارائه ی آرمان ها و ارزش ها به نسل جوان باید جدید و نو باشد و می بایست به قدر کافی و در قالب های مختلف تکرار شود، به طور مثال می توان گفت طرح لاله های روشن که به عنوان طرح ملی در سال جاری به اجرا درآمد، گنجینه ای از ارزش های والای انقلاب مانند ایثار و شهادت را در 4 دهه ی گذشته به صورت یک بسته ی فرهنگی، مذهبی به نسل جدید ارائه نمود.

در پایان رضایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش دانسته و بر عملیاتی کردن ساحتهای آن به صورت کیفی تاکید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار