بارش برف و کولاک در آذربایجان‌غربی ادامه خواهد یافت

ارومیه (پانا) - سامانه بارشی فعال در آذربایجان‌غربی به نقل از کارشناسان هواشناسی از امروز با ورود امواج ناپایدار مدیترانه‌ای تقویت می‌شود و بارش برف و کولاک دوباره این استان کوهستانی را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و کولاک در آذربایجان‌غربی ادامه خواهد یافت

اردلان محمدپور، رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری وارد آذربایجان‌غربی شده از امروز با ورود امواج ناپایدار دارای رطوبت مدیترانه‌ای تقویت می‌شود و فعالیت خود را به صورت بارش برف و کولاک و کاهش دید افقی تا روز سه‌شنبه ادامه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه با ورود این سامانه بارشی دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا می‌کند، عنوان کرد: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای استان به‌طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد سردتر شد و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد سردترین و بوکان با حداکثر دمای سه درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود.

محمدپور اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در ماکو به منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد، پیرانشهر، نقده و سلماس منفی ۱۰، تکاب، اشنویه و ارومیه منفی ۹، مهاباد، خوی و بوکان منفی هشت، و میاندوآب و شاهین‌دژ منفی هفت درجه سانتی‌گراد رسید.

او با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر مناطق مرکز و جنوب آذربایجان‌غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: این روند کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و انتظار داریم دمای هوای شبانه در استان طور میانگین هشت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

اداره‌کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌غربی به علت بارش برف و سرما، مدارس روستایی شهرستان‌ بوکان، سردشت و پیرانشهر را در نوبت صبح روز جاری تعطیل اعلام کرد و فعالیت مدارس شهرستان‌های ماکو و نقده با یک ساعت تاخیر شروع شد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

لازم به ذکر است، آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار