در گفت‌وگو با پانا

بسته پیشنهادی زهرا نژادبهرام درموردچگونگی ادامه فعالیت دستفروشان در «پارکینگ پروانه»

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره دلایل توقف فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه و راه حل جایگزین برای ادامه فعالیتشان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بسته پیشنهادی زهرا نژادبهرام درموردچگونگی ادامه فعالیت دستفروشان در «پارکینگ پروانه»

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: مشکلی که ما در آن محدوده داریم در ارتباط با پلاسکو است که سعی داریم مساله را حل کنیم. یکی از مسایل عمده در پلاسکو پارکینگ است. پلاسکو نمی‌تواند همه پارکینگ‌ها را با توجه به حجم تجاری که دارد، تامین کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران برای کمک به پلاسکو، پیشنهاد کرد که از پارکینگ آن محدوده استفاده شود. اگر شورای عالی شهرسازی اجازه دهد، می‌تواند استفاده کند چون ما نمی‌توانیم پارکنیگ بسازیم. یکسری پارکینگ‌ها از قبل وجود دارد از جمله پارکنیگ پروانه که پیشنهاد شد.

وی گفت: پارکینگ پروانه اکنون روزهای جمعه در اختیار دستفروشان است ولی بقیه روزها در اختیار آنها نیست. شهرداری منطقه 12 اعلام کرده است که چند مکان دیگر را با همان کیفیت برای این افراد آماده می‌کند تا بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی افزود: من هنوز طرح شهرداری منطقه 12 را ندیدم ولی مساله را می‌دانم. مساله نبود پارکینگ برای پاساژ پلاسکو است. از طرفی روزهای جمعه پاساژ در اختیار دستفروشان است و باید بین این دو اتصال ایجاد شود.

نژادبهرام تصریح کرد: پیشنهاد خودم این است که چون دستفروشان فقط در روزهای جمعه حضور دارند این پارکینگ روزهای جمعه در اختیارشان قرار گیرد و روزهای عادی پارکینگ در اختیار پلاسکو باشد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که پارکینگ پروانه دارد این است که این پارکینگ نیمه کاره است و بنیاد مستضعفان اعلام کرده است که آن را تکمیل و مقاوم‌سازی می‌کند. بنابراین مساله ایمنی، رفع معضل تامین پارکینگ پلاسکو و تامین فضای رونق کسب در این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

پارکینگ پروانه مدتی تعطیل خواهد بود تا مقاوم‌سازی شود

حجت نظری نیز در گفت‌وگو با پانا درباره نگرانی دستفروشان بازار روزهای جمعه در پارکینگ پروانه به دلیل توقف فعالیت‌های این بازار در آینده، اظهار کرد: من تا جایی که مطلع هستم قرار نیست آنجا کلا تعطیل شود. موضوعی که مطرح شده، این است که آنجا مدتی تعطیل خواهد بود تا مقاوم‌سازی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که طبق اعلام شهردار منطقه 12 قرار است فعالیت این افراد در جایی دیگر در قلب تهران برقرار باشد، آیا قرار است این اتفاق بیفتد؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم بنا نیست بازار روزهای جمعه در پاساژ پروانه برای همیشه تعطیل شود. چیزی که من مطلع شدم بنا است این افراد برای مدتی به محل دیگری منتقل شوند و در این مدت فضای پاساژ مقاوم‌سازی شود و احتمالاً یکسری اقدامات ساختمانی آنجا انجام شود.

وی افزود: بعد از اینکه عملیات مقاوم‌سازی به پایان برسد مجددا شاهد فعالیت روزهای جمعه این افراد در پاساژ خواهیم بود. من تا اینجا اطلاع دارم و حتماً باید برای اطلاع از جزئیات از شهردار منطقه سوال کنم.

نظری در پاسخ به این سوال که در تفاهم‌نامه سه جانبه شهرداری تهران، وزارت راه و بنیاد مستضعفان آمده است که از پارکینگ پروانه به عنوان محل مناسبی برای ایجاد پارکینگ پلاسکو نام برده شده بود و اکنون زمان بهره‌برداری برای روزبازار به پایان رسیده است، آیا احتمال می‌دهید که این مقدمه‌ای برای اجرای تفاهم‌نامه باشد؟ گفت: این را واقعاً نمی‌دانم که می‌تواند در راستای همان تفاهم‌نامه باشد یا خیر اما فکر می‌کنم که پیشتر هم که پلاسکو فعالیت می‌کرد این بازار، روزهای جمعه برقرار بود. این موضوع قابل تامل است و حتما آن را پیگیری و از شهرداری سوال خواهم کرد که آیا این دو موضوع به هم ارتباطی دارند یا خیر. یعنی اینکه زمان بهره‌برداری به پایان رسیده است و همانطور تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده است برای بهره‌برداری پارکینگ برای ساختمان پلاسکو، آیا به هم مرتبط هستند یا خیر؟ حتما پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به اطلاع شهروندان می‌رسانم.

اخیرا علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه۱۲ تهران اعلام کرد که پاساژ پروانه از نظر سازه، ایمنی لازم را ندارد و در مقابل حریق ناایمن است و هر لحظه امکان بروز حادثه در این پاساژ وجود دارد و با توجه به حجم مراجعه به پاساژ پروانه و پارکینگ آن در جمعه بازار در صورت بروز حادثه اثرات مخاطرات آن کمتر از حادثه پلاسکو نخواهد بود.

بنابر اعلام شهردار منطقه ۱۲، قرارداد بهره‌بردار با شهرداری تهران به پایان رسیده است و مزایده‌ای برای این پاساژ و پارکینگ آن برگزار نخواهد شد اما برای کسبه جمعه بازار چند مکان بررسی می‌شود که این افراد را در یک محل دیگر که ایمنی لازم را نیز دارد، مستقر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار