حضرتی: حوزه پرورشی نیروی خوش فکر می خواهد

تهران (پانا) - رحمت الله حضرتی، معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه۲ در گفتگو با پانا از برنامه های آموزش  و پرورش منطقه۲ به مناسبت دهه فجر و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حضرتی: حوزه پرورشی نیروی خوش فکر می خواهد

حضرتی با اشاره به برگزاری برنامه عظیم صبحگاه مشترک دانش آموزی در این منطقه به حضور و اتحاد همه تشکل های دانش آموزی منطقه اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این بود که تمامی فعالیت های دانش آموزی به دل مدارس برود و درون مدارس شکل بگیرد. از این جهت چندین برنامه تجمعی با حضور دانش آموزان پیشبینی کردیم که یکی از آنها برنامه صبحگاه مشترک تشکل های دانش آموزی منطقه ۲ بود که با حضور هوشنگ میرشفیعی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۲ در محل اداره آموزش و پرورش منطقه۲ برگزار شد. در این برنامه تلاش مان این بود که تمامی تشکل های دانش آموزی در قالب یک برنامه مشترک حضور داشته باشند.
وی افزود: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و طرح موضوع بیانیه گام دوم انقلاب ما تمام تلاش مان را کردیم تا برنامه های مان را با محوریت گام دوم انقلاب طراحی و اجرا کنیم و اولویت مان را دانش آموزان متوسطه اول گذاشتیم.
حضرتی گفت: نسل گذشته جنگ را دیده است اما نسل امروز هیچکدام از ظرفیت هایی که آنروز وجود داشت را ندیده اند و در برنامه های باید به شناخت رسیدن دانش آموزان مان درباره جنگ و انقلاب اهتمام بورزیم. البته من اعتقاد دارم بچه های امروز ما هیچکدام کمتر از بچه های آن دوران نیستند. ما آرمان های انقلاب را داریم و اهداف انقلاب مان مشخص است. شهدا را داریم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم نمودند. پس نقشه راه ما کاملا مشخص است، حالا ما باید بتوانیم این مهم را با توجه به نیاز امروز دانش آموزمان اجرایی کنیم.
معاون پرورشی منطقه۲ افزود: حتما باسواد و اطلاعات دیروز نمی توانیم دانش آموزمان را تربیت کنیم. حتما باید دوره های خوبی را برای مربیان مان بگذاریم. متاسفانه نسل قدیم از آموزش و پرورش در حال خروج اند. نسلی که بصورت تخصصی در دانشسراها و مراکز تربیت معلم دوره های معلم تربیتی را دیده اند، خارج می شوند و البته ما فقط دانشگاه فرهنگیان را داریم که اکنون معلم هایی تربیت می کند و رسالت بزرگی دارد.
وی دررابطه با روش آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب گفت: استفاده از قالب های هنری بسیار موثر است. نباید سینما را کمرنگ بگیریم و تئاتر و سرود را نادیده بگیریم و از همه اینها باید استفاده شود تا بتوانیم دانش آموزان عزیزمان را تربیت کنیم. ضمن اینکه از فضای مجازی نباید غفلت کنیم و ما باید به شدت کار کرده و محتوا تولید کنیم تا آنچه دانش آموزان نیاز دارند، برآورده کنیم. رسالت آموزش و پرورش و ما مسئولین سنگین است.
حضرتی درباره اهمیت جایگاه پرورشی در مدارس گفت:‌مدیران ما نقش محوری در تربیت دانش‌آموزان مان دارند و باید در انتخاب مدیران مدارس نهایت دقت را داشته باشیم. مدیرانی برای مدارس انتخاب شوند که رویکرد تربیتی و آموزشی داشته باشند. وقتی کارهای تربیتی و آموزشی توام با هم پیش برود نتیجه اش بالندگی و رشد دانش‌آموز است و بعد از مدیر انتخاب معاون و مربی پرورشی مهم است. متاسفانه ما در این حوزه فقیر هستیم و آموزش و پرورش برای موفقیت در حوزه پرورشی نیاز به تزریق نیروی انسانی جوان و جدید و خوش فکر دارد. استخدام هایی که صورت میگیرد باید با دقت باشد و مربی تربیتی برای حوزه پرورشی تربیت شود.
وی افزود: تمامی همایش ها و برنامه های ما باید به مدرسه برگردد. مدرسه اگر پویا باشد دانش آموز جذب می شود. در مدارس مربی های خوب داریم که خب متاسفانه اکثرشان درحال خروج از آموزش و پرورش اند و باید برای این مهم تدبیری اندیشیده شود. حوزه پرورشی نیروی خوش فکر می خواهد. نیروی همه بردی می خواهد و نیرویی می خواهد که تشکل ها را بشناسد و به عنوان یک رهبر حوزه تربیتی در مدارس بتواند فعالیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار