برگزاری یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات

کلات(پانا)-یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات با یاد شهید والا مقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور مهمانان استانی و اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات

ناصری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تشکر از فعالیت های چشم گیر اداره آموزش و پرورش کلات و پیگیری های خوب این دستگاه در بحث جذب خیرین و توجه به امر مدرسه سازی گفت: خوشبختانه در دستگاه آموزش و پرورش شهرستان با پیگیری ها و همت مدیر و پرسنل محترم کار های خوبی در عرصه علمی ، فرهنگی ،ورزشی و عمرانی صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه‌عنوان کرد: آموزش و پرورش سنگ بنای جامعه است، اگر برای فرزندان این مرز و بوم امکانات به خوبی فراهم شود ،قطعا بهترین نتایج را بدست می آورند.

ناصری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه ارگان های ذیربط و اعضای شورای آموزش و پرورش افزود: حقیقتا به مصداق عملی به موضوعات آموزش و پرورش شهرستان توجه شده است ، اگر حمایت ها و تلاش های ارگان ها و خود والدین بیشتر شود ،دانش آموزان به درستی رشد و تعالی پیدا خواهند نمود و به آنچه که می خواهیم دست پیدا می کنیم .

سپس موسوی معاون توسعه منابع نیروی انسانی استانداری خراسان رضوی نیز در جمع مسئولین ادارات و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت و تشریح کرد: خدمت به این نظام و مردم توفیق می خواهد ، که امیداوریم خداوند این توفیق را به ما عنایت کند تا بتوانیم از ظرفیت های خوبی که در این شهرستان وجود دارد به نحو احسن و مطلوب استفاده کنیم و در راه اعتلای این سرزمین گام برداریم .

وی ادامه داد: آنچه امروزه نیاز جامعه است و در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است آموزش و پرورش نسل جدید است که باید به پرورش جوانان و نوجوانان توجه ویژه شود و آموزش های لازم و مهارت های زندگی را ارائه دهیم .

وی گفت: یکی از وظایفی که بر عهده شما فرهنگیان عزیز است آموزش مهارت های نوین و راه برخورد با مشکلات به دانش آموزان است ، امیداوریم با سرلوحه قرار دادن این دو سند ارزشمند شاهد‌ تحولات شگرف و عظیمی در شهرستان کلات باشیم و با برنامه ریزی های خوب در آموزش و پرورش ، شاهد بروز اتفاقات جدید و افزایش شاخص های آموزشی و فرهنگی در شهرستان بوده و بتوانیم این رسالت را به درستی پیش ببریم با تمام وجود به مردم خدمت نماییم .

در ادامه یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، شورای آموزش و پرورش این شهرستان کلات را جزو شوراهای برتر استان عنوان نمود و گفت : خوشبختانه با همکاری و مساعدت سایر ارگان ها شاهد اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش کلات بوده ایم .

وی افزود: اگر می‌خواهیم آینده این شهرستان ، آینده ای مبنتی بر مهارت ، دانش و موفقیت باشد باید آموزش و پرورش گفتمان اول در شهرستان باشد تا اقداماتی که قرار است در این دستگاه صورت پذیرد به خوبی باشد و راه درست را برای تعلیم و تربیت فرزندانمان در پیش بگیریم.

خدادادی معاونت پشتیبانی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۳۵ پروژه در سطح استان به بهره رسیده و تحویل گردیده است،که با پیگیری های مجدانه مدیر آموزش و پرورش کلات پروژه های خوبی را در این شهرستان کلید زده ایم و به زودی شاهد بهره برداری آنها خواهیم بود .

وی افزود: با توجه به پراکندگی های زیادی که شهرستان کلات از نظر روستایی و جمعیت وجود دارد ، باید برای ایجاد فضاهای جدید نیاز سنجی های لازم صورت بگیرد تا ما بر همان اصل بتوانیم اقدامات مناسب را انجام دهیم .

وی در ادامه نوید برچیده شدن تمام مدارس خشتی گلی شهرستان را داد و افزود: به لطف الهی و همراهی و همدلی، توانستیم مدارس خشتی گلی شهرستان را برچیده و مدارس پیش ساخته کانکسی و اسکلتی یک کلاسه را در برخی

از نقاط جایگزین کنیم که امروز شاهد افتتاح سه پروژه از همین آموزشگاه های یک کلاسه در روستاهای عشایری برج ، سنگام‌علیا و روستای سیرزار پساکوه با اعتباری بالغ بر نهصد میلیون تومان بودیم .

وی در ادامه تشریح کرد: امیدواریم با همکاری خیرین بزرگوار سایر مدارس سنگی و گلی را نیز تخریب و بناهایی با استاندارد های لازم و امنیت بالا برای فرزندانمان در این شهرستان احداث کنیم .

خدادادی در پایان یکی از دغدغه های اصلی سازمان نوسازی استان را جمع آوری بخاری های نفتی از سطح مدارس دانست و بیان کرد: در بحث تجهیزات و ملزومات ،کمک های خوبی را به شهرستان کرده ایم و قطعا با استفاده بهینه از موقعیت ،کمک‌حال شهرستان خواهیم بود تا بتوانیم‌پرچم این انقلاب را برافراشته تر از همیشه در مدارسمان مشاهده نماییم .

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم‌سلیمانی تشریح کرد: به حول و قوه الهی و با همکاری های ارزشمند اداره کل نوسازی مدارس و خیرین بزرگوار امروز شاهد افتتاح چهار پروژه عشایری‌برج، عشایری‌سنگام‌علیا سیرزار‌پساکوه و آموزشگاه ۶ کلاسه شهید‌جهانی‌دربند با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو هشتصدو پنجاه میلیون تومان و کلنگ زنی پروژه شش کلاسه پروین با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو و سیصد میلیون تومان بودیم و در آینده ای نزدیک نیز شاهد کلید خوردن پروژه های جدید دیگری درشهرستان کلات خواهیم بود.

پروانه سرانه فضاهای آموزشی شهرستان را نسبت به نرم استان و کشور بالا دانست و دلیل بالا بودن آن را پراکندگی روستاها دانست و گفت : خوشبختانه با همکاری همکارانمان و سایر ادارات و ارگان ها در مدارس شهرستان اتفاقات خوبی افتاد ، ما توانستیم سیستم گرمایشی تعداد ۱۰ مدرسه را در طول تابستان از بخاری نفتی و برقی به شوفاژ (پکیج) تغییر دهیم و ۱۳ آموزشگاه دیگر نیز هم‌اکنون در حال انجام فعالیت برای برچیدن بخاری های نفتی و برقی و جایگزینی سیستم گرمایشی شوفاژ هستند که به زودی راه اندازی می شوند و شاهد نصب سه کانکس در محلات عشایری شهرستان بودیم.

وی در ادامه ضمن قرائت و بررسی دستور کار جلسه و گزارش اقدامات صورت گرفته در سه حوزه آموزشی، پرورشی و عمرانی گفت: در تابستان سال جاری شعار هر مدرسه یک کلاس هوشمند را محقق نمودیم ، و با مشارکت مدارس و اولیا به سمت پویایی و نشاط گام برداشتیم که نتیجه آن را به خوبی در مدارسمان مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: موضوعات مهمی همچون آسیب‌های‌اجتماعی ، مهارت_آموزی ، گفتمان_های_دینی ترویج‌فرهنگ ایثار‌و‌شهادت و آموزش‌مهارت‌های‌زندگی را در دستور‌کار قرار دادیم و در این راستا کلاس ها و کارگاه هایی همچون آموزش و مشاوره های خانواده ، مسابقه کتابخوانی (سلام بر ابراهیم ویژه پسران) و ... را برگزار‌نمودیم.و در مدارس شبانه روزی شهرستان در راستای طرح_ایران_مهارت کلاس های گلیم بافی و ..... را که با ادارات ذیربط تفاهم‌نامه هایی متناسب با موقعیت مناطق شهرستان منعقد نمودیم، راه اندازی کرده ایم.

پروانه در پایان افزود: مدیران محترم مدارس پیشران برنامه ها و محور حرکت آموزش و پرورش هستند و امیدواریم‌ با گام های محکمی‌که با کمک‌هم‌بر می داریم دستاورد های خوبی را کسب‌نماییم.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا به تشریح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و در پایان جمع بندی های لازم صورت پذیرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار