هشدار شرایط جوی نا پایدار برای سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نسبت به وزش باد شدید و توفان گردوخاک و بارش ۵ تا ۵۰ میلی متری باران در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار شرایط جوی نا پایدار برای سیستان و بلوچستان

علی ملاشاهی با اشاره به اینکه از امروز افزایش ابر در سطح استان خواهیم داشت، اظهار کرد: این بارش‌های شمال استان بین ۵ تا ۱۵ میلی متر برآورد می‌شود،ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شمالی و جنوب غرب استان بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدو برق، تندباد شدید پیش بینی می شود.

او ادامه داد: این بارش ها برای زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز(حدود 5 تا 15 میلی متر)، زاهدان به ویژه ارتفاعات غربی، خاش، بزمان، دلگان، میرجاوه( حدود 20 تا 50، برخی نقاط بیش از 50 میلی متر)، سایرمناطق استان رگبار پراکنده( کمتر از 20 میلی متر) سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی خواهد شد، ضروری است از تردد در حاشیه مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کارشناس هواشناسی استان عنوان کرد: تا سه شنبه در نواحی مرکزی و نوار غربی استان وزش باد شدید ( 40 تا 60 گاهی 70 کیلومتر برساعت) برخی نقاط گرد وخاک رخ خواهد داد. اواخر وقت سه شنبه و چهارشنبه بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد به طوری که در مناطق شمال و مرکز بادشدید و گردوخاک ( 70 تا 90، گاهی بیش از 90 کیلومتر برساعت)، جنوب و دریای عمان وزش باد ( 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) برخی نقاط گردوخاک رخ خواهد داد.

او افزود: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تاسیسات، احتمال سقوط بنر‌های تبلیغاتی و شکستن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع مخصوصا در ساختمان‌های نیمه کاره و اختلال در تردد‌های جاده ای، ریلی و هوایی از اثرات مخرب وزش باد شدید و توفان است.

ملاشاهی تصریح کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه سرعت باد روی دریا شدیدتر و دریا به ویژه در روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

او در پایان گفت: دمای هوا از سه شنبه در طول روز حدود 4 تا 6 درجه و از چهارشنبه در طول شب حدود 8 تا 10 درجه نسبت به روز جاری کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار