فرهنگ‌ غنی ادب فارسی می تواند راه حل بسیاری از مشکلات تربیتی ما باشد

کاشمر(پانا)- راه حل بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان را می توان در فرهنگ وادبیات غنی ایران پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌ غنی ادب فارسی  می تواند راه حل بسیاری از مشکلات  تربیتی ما باشد

احمداکبری دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و استاد دانشگاه در گفتگو با پانا در این زمینه عنوان کرد: دلسوزان تعلیم و تربیت باید از ظرفیت های موجود استفاده کنند و عمده مشکلات در فرهنگ و ادبیات کهن فارسی موجود است و این در حالی است که بسیاری از ملت ها این پیشینه را ندارند، ولی ماهم متاسفانه از آن به خوبی استفاده نمی کنیم.
اکبری در مورد چگونگی شکوفایی خلاقیت در دانش آموزان گفت: خلاقیت در سرشت هر کودک وجود دارد و اگر خانواده و مدرسه اصول تعلیم و تربیت را رعایت کنند بدون شک خلاقیت رشد خواهد کرد.

مثلا آزادی و فعالیت از این اصول است، اما به راحتی زیر پا گذاشته می شود. بنابراین در یک خانواده استبدادی هرگز خلاقیت وجود نخواهد داشت.
این استادیار دانشگاه گفت: اگر مدیران بخواهند تجربیات و یافته های ما را به کار گیرند دوست داریم کاری کنند که معصومیت کودکان به معنای راستگویی پویایی خلاقیت پرسشگری که در ابتدای ورود به مدرسه دارند تا پایان تحصیلات آنها حفظ شود، ولی متاسفانه ما می بینیم کودک با دنیایی از سوال وارد مجموعه می شود و بدون هیچ دغدغه و پرسشی فارغ التحصیل می شود و آرزوی ما این است که این چرخه غلط متوقف و حتی الامکان معکوس شود.
اکبری ادامه داد: یکی از مهارت های دانش آموزان طرح سوال است و بهترین راه برای رشد آن تکیه به ادبیات کهن است و مطالعه است و دیگر تکرار و تمرین که در موقعیت های مختلف انجام شود و سوال به کیفیتی پرسیده شود که احساس بدی در طرف ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار