نگاهی به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ

«خورشید»: طلوعی دیگر در افق «بچه‌های آسمان»

تهران (پانا) - تازه‌ترین فیلم مجید مجیدی سرانجام در وقت اضافه به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
«خورشید»: طلوعی دیگر در افق «بچه‌های آسمان»

فیلمنامه «خورشید» را مجید مجیدی و نیما جاویدی نوشته‌اند و سرمایه‌گذاری فیلم را مجید مجیدی و امیر بنان برعهده دارند. علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، صفر محمدی، علی غابشی و روح‌الله زمانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

سانس‌های پیش بینی شده نمایش «خورشید» در چهار روز ابتدایی جشنواره لغو شد و حتی فیلم رزرو «پسر کشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی، برای پر کردن جای خالی آن به بخش مسابقه اضافه شد.

فیلم خورشید مجید مجیدی روز پنج‌شنبه (17 بهمن 98) در پردیس چهارسو به نمایش درآمد و اهالی سینما و اصحاب جدی‌تر رسانه از آخرین ساخته این فیلمساز به شدت استقبال کردند.

داستان «خورشید»

فیلم خورشید راوی داستان چند نوجوان است که سودای یافتن گنج در سر می‌پرورانند و برای تحقق آن به مدرسه‌ای که گنج در آن پنهان شده می‌روند، غافل از آنکه دست روزگار سرنوشت دیگری را برایشان رقم زده است. مجیدی که بهترین فیلم‌های سینمای ایران با محوریت کودکان و نوجوانان را ساخته، این بار داستانی را روایت می‌کند که کودکان کار محور آن هستند.

بهترین فیلم‌های سینمای ایران با محوریت کودکان و نوجوانان را ساخته، این بار داستانی را روایت می‌کند که کودکان کار محور آن حاشیه‌های فیلم

حاشیه‌های فیلم مجیدی از همان روز قرعه کشی جدول نمایش فیلم‌ها برای پردیس سینمایی ملت آغاز شد که ساعاتی پس از قرعه‌کشی، فیلم خورشید که قرعه‌اش سانس اول روز دوم جشنواره در آمده بود، با هماهنگی تهیه کننده فیلم «شنای پروانه» به آخرین سانس از آخرین روز جشنواره جابجا شد.

همان موقع اینطور ‌گمانه‌زنی شد که مراحل فنی فیلم هنوز به پایان نرسیده و برخی هم می‌گفتند به بهانه اینکه آماده نمی‌شود آن را از جشنواره بیرون خواهند کشید. در این حین انتقادات زیادی هم مطرح می‌شد که اگر واقعا فیلم تمام نشده، هیات انتخاب بر چه مبنایی آن را به فهرست نهایی مسابقه راه داده است. با این حال دبیر جشنواره فجر تاکید کرد که سازندگان این فیلم وعده دادند حتماً آن را تا ۱۴ بهمن به جشنواره می رسانند اما طی روزهای بعد خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این فیلم به دلیل تمام نشدن مراحل فنی به جشنواره نرسیده و فیلم‌ «پسر کشی» محمدهادی کریمی جایگزین آن می‌شود.

اما یک روز بعد اعلام شد، ۱۶ بهمن «خورشید» در اولین نمایش مردمی خود در مجموعه ایران مال رونمایی می‌شود که البته این اتفاق باز هم نیفتاد و طبق اعلام سازندگان از کسانی که بلیت این فیلم را تهیه کرده بودند عذرخواهی و رونمایی از خورشید به پنجشنبه ۱۷ بهمن موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار