وریا غفوری: تحریم‌ها باعث شد استراماچونی از استقلال برود

تهران (پانا) – کاپیتان استقلال تهران در گفت‌وگو با یک شبکه کرد زبان تاکید کرد که عامل اصلی جدایی آندره‌آ استراماچونی از استقلال، تحریم‌ها بوده است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
وریا غفوری: تحریم‌ها باعث شد استراماچونی از استقلال برود

کرد زبان بودن وریا غفوری کاپیتان محبوب استقلالی‌ها که در ماه‌های اخیر با فعالیت‌هایش محبوب‌تر هم شده است، عاملی شد تا با ورود کاروان استقلال به شهر اربیل برای دیدار با الشرطه عراق در لیگ قهرمانان آسیا، یک شبکه تلویزیونی کرد زبان سراغ کاپیتان استقلال رفته و با او گفت‌وگویی را ترتیب دهد.

وریا در این گفت‌وگو درباره حضورش در اربیل گفت: ‏خیلی خوشحالم به اینجا آمدیم . بازی با الشرطه عراق، اولین بازی ما در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود و انشاالله بتوانیم موفق باشیم. خوشحال می‌شوم ورزشگاه از تماشاگران کردی که استقلال را تشویق می کنند پر شود.

وی درباره وضعیت استقلال گفت: همان طور که می دانید استقلال تیم بزرگی است. انشاالله بتوانیم بازی را ببریم و ۳ امتیاز را بگیریم.این اتفاق می تواند سرنوشت گروه را به شکلی که ما دوست داریم رقم بزند. شناخت چندانی از الشرطه نداریم اما می دانیم قهرمان عراق هستند و بازیکنان تعیین کننده زیادی دارند. در یک ماه گذشته استقلال ۴ بازی حساس پشت سر گذاشته است که آخرین بازی دربی تهران بود. مسلما فشار خیلی زیادی به تیم وارد شده است اما با این وجود باید با نهایت تلاش و آمادگی به مصاف الشرطه برویم. بازیکنان خوب و بزرگی در تیم داریم که هدف شان شاد کردن طرفداران میلیونی استقلال است.

کاپیتان استقلال در ادامه درباره حضور کردها در ورزشگاه برای حمایت از استقلال گفت: هواداران کرد نه به خاطر من بلکه به خاطر علاقه به استقلال برای تشویق می آیند. ما تیم بزرگی هستیم که در هرکجای دنیا پشتیبان و حامیان زیادی داریم چه در کردستان عراق، چه در کردستان ایران چه در کردستان ترکیه همه ما یکی هستیم و امیدوارم که با حضور آنها فردا ورزشگاهی مملو از جمعیت فوتبالدوستان کرد زبان ببینیم.

غفوری درباره تاثیر تحریم‌ها روی فوتبال ایران گفت: تحریم‌ها روی فوتبال ایران و از همه مهم‌تر باشگاه استقلال تاثیر گذاشته است. اگر خبر داشته باشید ، برای مربی ایتالیایی ما مشکل ساز شد تا جایی که مربی‌های خارجی به راحتی نمی‌توانند در ایران فعالیت کنند. تحریم‌ها کمی مشکل برای ما ایجاد کرده است که امیدوارم به زودی به پایان برسد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای کمک به فوتبال سنندج دارد یا خیر گفت: این که آیا برنامه‌ای برای آینده دارم که به پیشرفت فوتبال در کردستان ایران و عراق کمک کند مدت‌هاست ذهنم را به خود مشغول کرده است. خیلی به این موضوع فکر کردم و امیدوارم در آینده و بعد از دوران حرفه‌ای فوتبالم اگر شرایط فراهم شد به مربیگری و آموزش فوتبال در اربیل بپردازم هر چند متاسفانه در سنندج به دلیل نبود امکانات شرایط کار کردن بسیار سخت هست وگرنه بسیار مشتاقم که در سنندج به فعالیت‌های آموزشی فوتبال بپردازم.

کاپیتان استقلال در پایان درباره احتمال حضورش در فوتبال اربیل گفت: احتمال این که بخواهم روزی در اربیل به فوتبالم ادامه بدهم را رد نمی کنم گرچه این برای اولین بار است که راهی این شهر می شوم و باید در ابتدا شرایط را بسنجم و با امکانات این جا بیشتر آشنا شوم تا بهترین تصمیم را برای آینده بگیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار