مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

نقش زنان در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی غیر قابل انکار است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه کارشناسان امور بانوان شهرستان ها، نواحی و مناطق استان با اشاره به این که قرآن کریم ویژگی های منحصر به فردی را برای زنان بر شمرده، مقام مادری را از جمله این ویژگی های ممتاز بیان کرد که سیمایی انسانی و رحمانی به بانوان بخشیده است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش زنان در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی غیر قابل انکار است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با بیان این که بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد، حضرت فاطمه (س) را به عنوان بانوی دو عالم و الگوی بزرگ زنان معرفی کرد و گفت: زنان جامعه ما در هر حوزه ای که مسئولیت پذیرفته اند، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

پورداود با اشاره به این که قبل از اسلام در تاریخ عرب، زنان حتی از ابتدایی ‌ترین حقوق انسانی محروم بودند، افزود: با ظهور اسلام و تعلیمات ویژه آن زندگی زن وارد مرحله‌ نوینی شد.

او با اشاره به شأن و مقام زن، گفت: براساس آیات قرآن کریم، زن و مرد در کنار یکدیگر، همچون دو کفه‌ ترازو هستند و خداوند برای هر دو بدون کمترین تفاوتی، پاداشی یکسان قائل می‌شود.

پورداود نقش اجتماعی بانوان را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: زنان نیمی از پیکره اجتماع را تشکیل داده و نقش آنها در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی غیر قابل انکار است.

او با بیان این که بسیاری از چرخ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و اقتصادی با دستان توانمند زنان به حرکت در می آید، عنوان کرد: در متون دینی و منابع اسلامی نیز به مواردی چون بیعت زنان با پیامبر (ص)، مهاجرت زنان، کسب و تلاش اقتصادی، امر به معروف و نهی از منکر برخورد می کنیم که نشانگر جایگاه والای زن در اجتماع است.

پورداود با بیان این که حضور بانوان در عرصه های مختلف و نقش آفرینی در جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما در هر حوزه ای از جمله آموزش و پرورش نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

در این جلسه که فتحی، مشاور امور بانوان مدیرکل نیز حضور داشت، از کارشناسان امور بانوان شهرستان ها، نواحی و مناطق تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار