اقامت یکصد هزار گردشگر در واحدهای بوم گردی گیلان

رشت (پانا) - یکصد هزار گردشگر در واحدهای بوم گردی استان از ابتدای امسال تا کنون اقامت گزیدند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اقامت یکصد هزار گردشگر در واحدهای بوم گردی گیلان

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: گیلان از استان‌های پیشتاز در تشکیل جامعه تخصصی بوم‌گردی است و با شکل‌گیری این تشکل صنفی در استان، بسیاری از نیازها و مشکلات واحدهای بوم‌گردی بهره‌ برداری شده و در حال بهره‌برداری، پیگیری و مرتفع خواهد شد و از طرفی همگرایی میان بخش دولتی و خصوص افزایش می‌یابد.
او گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و اظهار کرد: برای ۴۲ اقامتگاه بومگردی استان در دهه فجر امسال ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
امیرانتخابی با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری کمک کند، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست را از اهداف افتتاح اقامتگاه های بومگردی عنوان کرد.

او همچنین گفت: این اداره‌ کل در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت است، بیان کرد: در روزهای اخیر اعطای تسهیلات به ۹ طرح گردشگری به میزان ۸۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای حدود ۶۵ نفر مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند که این طرح‌ها شامل یک مجموعه گردشگری، یک واحد مهمان‌پذیر، یک واحد خانه‌ مسافر و شش واحد بوم‌گردی با برآورد حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.
گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تاسیسات گردشگری اعم از ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ مجتمع بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار