در جمع خبرنگاران؛

وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است

هنرمندان ممکن است نقد داشته باشند اما همه یک خانواده هستند

تهران (پانا) - سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۱۹ بهمن ماه با حضور در پردیس سینمایی ملت از برگزاری سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر بازدید کرد و همچنین در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، عباس صالحی، جشنواره فیلم فجر را نماد حضور حداکثری هنرمندان دانست و درباره انصراف برخی از هنرمندان از شرکت در جشنواره امسال گفت: نگاه و رویکرد ما در برگزاری جشنواره فیلم فجر حضور حداکثری هنرمندان است و تلاش کرده ایم خانواده سینما حداقل دفع را داشته باشد یا اصلا دفعی نداشته باشد و این کنار هم قرار گرفتن‌ها تداوم پیدا کند و جشنواره فجر نماد این حضور حداکثری باشد و امیدواریم سال به سال این وضعیت بهتر شود.

وی درباره چند صدایی بودن جشنواره فجر و حذف شدن برخی فیلم ها، گفت: تاکید من به رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و هیات انتخاب همواره بر این بوده که جشنواره فیلم فجر، ویترین سینمای ایران است و با همه سلیقه ها و تکثرهایی در آن حضور داشته باشند و این موضوع جشنواره را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. تاکید بر این بوده که آثار با نگاه ها، سبک ها و سلیقه های مختلف در جشنواره حضور داشته باشند که شور و شوق نسبی را به فضای جشنواره بدهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا تحریم هنرمندان بر روند جشنواره تاثیرگذار بوده یا خیر، گفت: اتفاقات سختی که دی ماه در کشور رخ داد عملا یکسری عکس العمل های عاطفی را شاهد بودیم اما خوشبختانه آن چیزی که در فضای فیلم فجر و جشنواره های دیگر هنری مشاهده می کنیم این است که اهالی فرهنگ و هنر، احساس می کنند جشنواره فجر، رویدادی است که به راحتی از آن نمی توان گذشت و با در کنار هم بودن، اتفاقات بهتری می افتد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه فضای جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنواره ها نشان داد هنرمندان به سرعت کنار هم آمدند. اهالی هنر ممکن است پاره ای از نقدها را نسبت به هم داشته باشند اما یک خانواده هستند و خانواده را نمی شود به راحتی رها کرد.

صالحی درباره گلایه ابراهیم حاتمی کیا از رفتار مهندسی شده درباره حذف فیلم این کارگردان از آرای مردمی و حذف سیستماتیک این فیلم، گفت: حقیقا اینطور نیست. چون مساله فیلم ایشان و تم فیلمش روشن بوده نگاه دولت این است که فضای نقد در بخش های مختلف چیزی است که حتما مورد تحمل است و از این منظر، هیچکسی از دولت، موردی قبل و بعد از جشنواره، برای حذف فیلم حاتمی کیا گفته نشده است و هیچ کسی از دولت زبان به گلایه درباره فیلم خروج نگشوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار