لاله های روشن وبلورین سرزمینم درمنطقه یک

تهران( پانا)- همایش لاله های روشن وبلورین سرزمینم در سالن امام جواد(ع) در منطقه یک به مناسبت دهه فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
لاله های روشن وبلورین سرزمینم درمنطقه یک
روز شنبه با حضور فاطمه سید مؤمن، معاونت پرورشی منطقه یک، مرتضی غرقی، خبرنگار وتحلیلگر، سرهنگ خسروی، فرمانده ناحیه بسیج امیرالمومنین، زهرا سیف مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک،سیما سرخابی، کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیبهای اجتماعی، و کارشناسان اداره آموزش وپرورش منطقه یک،ابوذر رضا سلطانی، مدیر موسسه فرهنگی آموزشی شهید محلاتی و مدیران مدارس منطقه یک خانواده محترم شهدا ، مدیران و مسئولان موسسه فرهنگی_آموزشی شهید محلاتی، دانش آموزان وپیشتازان سازمان دانش آموزی برگزار شد.
در این همایش معاونت پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک در همایش ملی لاله های روشن این گونه سخنان خود را آغاز کرد و گفت: درود ورحمت خدا بر شهیدان راه اسلام آنان که با نثار خون پاکشان درخت برومند اسلام را آبیاری نمودند ورحمت خدا بر پدران ومادرانی که در دامان و پناه خود چنین فرزندان بزرگواری را تربیت کردند که فخر آفرین ب ای کشور وملت بزرگ ایران واسلام گردیدند والگویی برای تاریخ سازان شدند. سید مومن با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبر ی که می فرمایند، هیچ ملتی بدون فداکاری قادرنخواهد بوداز هویت وعزت وناموس ملی خود دفاع کند، افزود: یکی از ساحت های تربیت در سند تحول بنیادین، ساحت تربیت سیاسی واجتماعی است. این ساحت دنبال کسب شایستگی هاست تا متربی قادر باشد در فعالیت ها مشارکت نموده وبا عضویت فضیلت مدارانه در جامعه وبرقراری روابط سازنده با دیگران به پاسداشت ارزشهای اجتماعی وعلمی بپردازد.
در ادامه رو به دانش آموزان گفت: اینکه من کیستم وشاخص هایی که من را با دیگران متمایز می کند هویت فردی من است هویت مانند سالنی پر از طناب های کشیده شده است که فرد بند باز می خواهد در آن حرکت کند وقطعا باید به بند ها آویزان شود چون در غیر این صورت آن فرد معلق وسرگردان وسردر گم خواهد بود ومنجر به اتفاقات بدی برایش خواهد شد. بعداز شکل گیری هویت فردی وخانوادگی،هویت ملی وهویت دینی با ارکان سرزمین افراد براساس آرمانها ،ارزشها،زبان،و.... شکل می گیرد.سید مومن افزود: ازعوامل مهم هویت سازعوامل شناختی است که هر فرد باید نسبت به خودش ،جسمش،خانواده اش،دین وکشورش شناخت داشته باشد. در هویت دینی،انقلابی وملی دبگر از من گذر می کند" ما" ظهور می کند. اینجاست که هر فرد حضورش در گروه معنا می یابد.حضرت آقا در جایی فرمودند، جمهوری اسلامی اگر فقط همین یک کار را کرده باشد که روح خودباوری وهویت انقلابی ودینی را به ملت برگردانده باشد باید سالیان سال شکرگزاری کنیم.پس از شناخت هویت مرحله پذیرش آن است وبا ارزشهای هویت ساز وسپس به مرحله افتخار کردن به هویت می رسیم؛ واینجاست که فردی که به هویت ملی-مذهبی، انقلابی خود افتخار می کند ازمن گذر می کند واینجاست که مبحث ایثار واز خود گذشتگی برای دین وانقلاب ووطن پر رنگ می شود. ان شالله با هویتی پایدار که در عقلانیت، عاطفه، آداب و رسوم و سنت توازن ایجاد کند بتوانیم به ارتقا هویت خود پرداخته وبا افتخار به هویت پایدار خود پاسدار ارزشهای ایران اسلامی باشیم تا جائیکه با گذروایثار تمام آنچه داشته ایم در راه شهداگام برداریم.
در ادامه برنامه رضا پور برادر دوشهید سرافراز سخنانی را در ارتباط با دستاوردهای انقلاب بیان نمود؛ وسپس مرتضی غرقی تحلیل هایی را در رابطه با انقلاب اسلامی وحوادث اخیر وتوطئه های دوشمنان ذکر کرد که خیلی مورد توجه حضار قرار گرفت.
ودر انتهای برنامه سلطانی زاده مدیر دبیرستان امام جواد(ع) ضمن تشکر از حضور مدعوین به نمایندگی از هیئت مدیره از خانواده شهدا و مسئولین قدر دانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار