در همایش ۲ روزه مشاوران جوان آموزش و پرورش استان؛

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: فکر و نظر خلاق جوان مومن و انقلابی می تواند گره گشای امور باشد

زاهدان( پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: فکر و نظر خلاق جوان امروز و نیروی انسانی می تواند گره گشای امور باشد بر همین اساس باید در انتخاب نیروی مومن اسلامی و باسواد نهایت دقت صورت پذیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: فکر و نظر خلاق جوان مومن و انقلابی می تواند گره گشای امور باشد

حمید رضا رخشانی در همایش مشاوران جوان آموزش و پرورش استان که در محل خانه معلم زاهدان برگزار شد اظهار کرد: مشاورین از مهمترین و تاثیرگذارترین افراد یک مجموعه مدیریتی هستند خصوصا آموزش و پروره از خانواده گسترده ای تشکیل شده است.

او ادامه داد: مشاوران جوان باید مشوق امور جوانان باشند و در این راه ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهند لذا سختی کار این حوزه را می توان با صبر و ایمان پشت سر گذشت و پیگیر رفع مشکلات همکاران خود باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: باید آسیب ها توسط مشاورین جوان شناسایی شوند و به سمع مدیران قرار داده شود تا آنان بتوانند در تصمیم گیری ها، تصمیم صحیح را اتخاذ کنند.

او افزود: خرد ورزی لازمه کار یک مشاور در بررسی و شناسایی دقیق آسیب های یک مجموعه است و زمانی که این آسیب ها مشخص شود آن زمان است که می توان تصمیم سازنده ای را گرفت.

رخشانی عنوان کرد: دانش و خردورزی یک مشاور می تواند بهترین راهکار برای یافتن مسیر درست باشد بر این اساس است که مشاوره دادن در در زمان بروز مشکلات با این مقوله ها(دانش و خردورزی) می تواند کارساز تر باشد.

او آینده نگری را نیز از دیگر مولفه‌های یک مشاور خوب دانست و گفت: ارزش عمل به آن است که برای رضای خداوند باشد و دوراندیشی یک مشاور باید به گونه‌ای باشد که برای منفعت شخص اش نباشد بلکه برای مجموعه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: صبر و بردباری در برخورد با مسائل مختلف نیز یکی دیگر از لازمه های یک مشاور جوان است و از فرصت ها در جهت رفع کاستی ها استفاده بهینه داشته باشند.

رخشانی تصریح کرد: کسب رتبه اول هنرجویان کار و دانش در کشور نشان دهنده ظرفیت های بی بدیل استان سیستان و بلوچستان است.

او تاکید کرد: باید نشست‌های جوانان آموزش و پرورش با روسای ادارات آموزش و پرورش به صورت مستمر برگزار شود و نگاه کارشناسان جوان را در تصمیم‌گیری عملیاتی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: همواره به دنبال تفویض اختیار به شهرستان و مناطق هستم تا افراد توانمند آموزش و پرورش استان برای پویایی و چابکی مناطق تصمیم گیری کنند و بتوانند مشکلات حوزه خود را رهگیری و برطرف نمایند.

او بیان کرد: مشاوران جوان باید ارتباط با بخش های مختلف آموزش و پرورش را برقرار کنند و تا رفع موانع همراهی مناسبی داشته باشند.

رخشانی گفت: فکر و نظر خلاق جوان امروز و نیروی انسانی ما می‌تواند گره‌گشای امور باشد لذا بایستی در انتخاب نیروی مومن اسلامی و باسواد نهایت حساسیت را به خرج ببریم.

او در پایان تصریح کرد: برای برطرف نمودن مشکلات استان بی‌وقفه در حال پیگیری امور هستیم از این روی؛ ۷۰ میلیارد تومان از سوی وزیر آموزش و پرورش برای رفع مشکلات سرمایشی و گرمایشی هزینه شده است لذا پایان سال ۹۹ پایان مشکلات سرمایشی و گرمایشی مدارس استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار