سیدجواد حسینی تاکید کرد؛

عدالت آموزشی و گسترش خدمات حمایتی ویژه دانش‌آموزان استثنایی از دستاوردهای انقلاب در حوزه استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد عدالت آموزشی، استاندارد سازی در مدارس و نظام آموزشی و نیز جذب و گسترش خدمات حمایتی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از جمله مواردی است که می‌توان در این ایام به عنوان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرزندان این سرزمین یادآور شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی و گسترش خدمات حمایتی ویژه دانش‌آموزان استثنایی از دستاوردهای انقلاب در حوزه استثنایی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور،‌ سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد عنوان کرد: «هم در نظام‌های انسانی و هم از منظر جامعه‌شناسی سیاسی، برای نظام‌ها و انقلاب‌ها "چهل‌سالگی" زمان خوبی برای ارزیابی عملکرد تلقی می‌شود.»

او ادامه داد: «انقلاب اسلامی ایران در طول عمر خود، پستی‌وبلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشته که با رهبری بی‌نظیر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و وحدت مردم توانسته است این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.»

ظهور انقلاب اسلامی در جغرافیای حضور دو قدرت بزرگ جهانی

حسینی با اشاره به ظهور انقلاب اسلامی در جغرافیای حضور دو قدرت بزرگ جهانی یادآور شد: «این دو قدرت از دو ایدئولوژی متفاوت برخوردار بودند، یکی ایدئولوژی غربی کاپیتالیستی و اومانیستی به سرکردگی آمریکا و دوم ایدئولوژی مارکسیستی که به سرکردگی شوروی در منطقه حضور داشت.»

او افزود: «تحلیل و پیش‌بینی امام خمینی (ره) شکست این نظام‌ها بود، نظام مارکسیستی که ابزار شکست خود را درصحنه عمل نشان داد و امروز کاپتالیست غرب هم نشانه‌های شکست خود را نشان می‌دهد.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی را عامل اصلی مقاومت و جلوگیری از سلطه آمریکا دانست و افزود: «در دکترین سلطه جهانی آمریکا وابستگی باید از حالت مکانیکی به حالت ارگانیکی تغییر حالت دهد.»

او افزود: «برای این کار در نظر داشتند نظام‌های اقتصادی و سیاسی را یکسان‌سازی کنند،کانون‌های بحران را از بین ببرند و به‌ویژه مناسبات فرهنگی را به‌گونه‌ای تغییر دهند که این نظم با تمام مؤلفه‌هایش پذیرفته شود و این همان چیزی ست که مقام معظم رهبری از آن با عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند.»

حسینی اشاره کرد: «اما در عمل نه‌تنها نتوانسته‌اند این کار را انجام دهد بلکه جهان به قطب‌های گوناگون از مؤلفه‌های قدرت تقسیم‌بندی شد، در این میان نظام جمهوری اسلامی با این نگاه در جهان شناخته شد که نه کاپیتالیسم اومانیستی غرب و نه مارکسیسم نمی‌تواند سعادت بشری را تضمین کند.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه سخنان خود تأکید کرد: «دکترین حضرت امام (ره) که منبعث از آیات قرآن کریم و احادیث و سیره اولیاء و انبیاء ارائه شد از روز اول همواره با این دو قطب قدرت مخالفت مواجه شد و توطئه‌های گوناگونی را علیه این دکترین انجام دادند.»

او افزود: «دشمنان امروز چهار مؤلفه را برای اثبات سستی ایدئولوژی کاپیتالیسم در رأس کار خود قرار داده‌اند که عبارت‌اند از: ناامید سازی، بی‌اعتمادی، افزایش نارضایتی‌های ترکیبی و چهارم گسترش احساس ناکارآمدی.»

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با تأکید بر اینکه امروز هرکدام از ما در هر مسئولیتی هستیم دقیقه باید برعکس این مؤلفه‌ها عمل کنیم اشاره کرد: «امروز باید بپذیریم برخی از اتفاقات مثل حوادث و بلایای طبیعی و در کنار آن تنگناهای مالی و وجود انسان غیر قاعده‌مند و شلخته‌ای ازنظر سیاسی در رأس حکومت آمریکا و به‌علاوه برخی از ناکارآمدی‌ها ما را با چالش‌هایی مواجه کرده، اما باید دقت کنیم در میان پذیرش این نقصان‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم.»

او افزود: «با این رویکرد دهه فجر فرصتی برای بیان هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف است.»

معاون وزیر در ادامه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اشاره کرد: «نظام جمهوری اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست، از بعد نفوذ سیاسی در نظام بین‌المللی کمتر معادله‌ای بدون وجود این نظام قابلیت حل دارد و در عرصه‌های زیر بنایی به یکی از هشت کشور اول دنیا تبدیل‌شده‌ایم.»

بیش از ۹۲ درصد مدارس، در ایام بعد از انقلاب ساخته‌شده است

او افزود: «در آموزش‌وپرورش ۱۱۰ هزار مدرسه داریم که بیش از ۹۲ درصد آن در ایام بعد از انقلاب ساخته‌شده است.»

حسینی اشاره کرد: «سرعت رشد علم ما از آمریکا و اروپا پیشی گرفته است و در عرصه‌های نانوفنّاوری، هوافضا، جراحی‌های پزشکی، فناوری‌های هسته‌ای دارای رتبه‌های بین‌المللی هستیم. میزان باسوادی اول انقلاب ۴۷ درصد و امسال بالای ۹۵ درصد است.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای هرساله طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در دو هزار پایگاه گفت: «هرسال این طرح را در ۹۸ درصد نوآموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌کنیم و امروز ۱۵۲ هزار دانش‌آموز فقط در قالب آموزش‌وپرورش استثنایی مشغول به تحصیل هستند.»

او گفت: «یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش‌وپرورش استثنایی بوده و بیش از ۱۵۲ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۶۰۰ آموزشگاه کشور در حال تحصیل هستند و تمامی زیرساخت‌ها برای تحصیل این عزیزان آماده بوده و درصدد هستیم تا با کمک خیرین ارجمند فضا و سرانه آموزشی را از ۱۰ مترمربع به ۲۲.۵ مترمربع افزایش دهیم.»

حسینی در ادامه ایران را جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در سرعت تولید علم دانست و افزود: «امید به زندگی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت در افراد است که این شاخص در کشور ما رو به ارتقاء است.»

او گفت: «در بعد عدالت آموزشی شاخص‌های تفاوت سواد مردان و زنان به هفت درصد کاهش‌یافته است که این خود از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.»

دستاوردهای آموزش‌وپرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور ضمن ارائه دستاوردهای آموزش‌وپرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «عدالت آموزشی، استانداردسازی در مدارس و نظام آموزشی و نیز جذب و گسترش خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ازجمله مواردی است که می‌توان در این ایام به‌عنوان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرزندان این سرزمین یادآور شد.»

او افزود: «باید تلاش کنیم تا اهداف سند تحول بنیادین در شش ساحت تعلیم و تربیت در جامعه همگانی شده و به گفتمان روز در کشور تبدیل شود.»

حسینی ضمن ارائه پیشنهاد جهت تبدیل مدارس به دبیرخانه هماهنگی سازمان‌ها وادارات جهت رونق بخشی به کمیت و کیفیت آموزشی اشاره کرد: «جهت توانمندسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه و ایجاد و توسعه پیشرفت به کمک خیرین نیک‌اندیش و سخت‌افزارهای مرتبط و تخصصی نیازمند هستیم.»

نگاه دولت به‌نظام تعلیم و تربیت خوب و عمل‌گرا است

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور اشاره کرد: «علیرغم تنگناهای اقتصادی دولت، بودجه آموزش‌وپرورش در سال جاری ۲۳ درصد رشد داشته است که خوشبختانه نگاه دولت به‌نظام تعلیم و تربیت خوب و عمل‌گرا است.»

او در پایان ضمن تقدیر از خیرین ارجمند گفت: «درزمینهٔ استانداردسازی توان‌بخشی برای دانش‌آموزانی که یکی از حواس پنج‌گانه آن‌ها دچار نقصان شده می‌توان از تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه نوتیکر که جایگزین چشم و بینایی بوده و یا زبان اشاره که برای افراد دارای آسیب‌های شنوایی به کار می‌رود بهره برد و این مهم جزء باهمت خیرین نیک‌اندیش محقق نخواهد شد.»

شایان‌ذکر است در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان گناباد از پوستر هفته فرهنگ این شهرستان نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار