قوانین بی‌ثبات مانع رشد مناطق آزاد هستند

تهران(پانا) - مدیرعامل منطقه آزاد انزلی می‌گوید حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد باعث بی‌ثباتی این مناطق می‌شود و سرمایه‌گذاران به سمت مناطق دیگر می‌روند. 

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
قوانین بی‌ثبات مانع رشد مناطق آزاد هستند

«محمدولی روزبهان» امروز(شنبه) در همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: پیمان‌های تجاری مهم‌ترین مرحله تعاملات اقتصادی است. مراحل اولیه پیمان‌های اوراسیا به خوبی انجام شده است. ما امروز باید در مرحله اجرا و استفاده از منافع این موافقت‌نامه‌ها اقدام کنیم.

روزبهان ادامه داد: این مرحله، دو جزء نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارد. ما در زمینه‌های سخت‌افزاری با ایجاد زیرساخت‌ها، ریل راه‌آهن، جاده‌ها، انبارها، تولیدات و … اقداماتی انجام داده‌ایم اما مهم‌ترین قسمت آن، بخش نرم‌افزاری است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر باثبات ساختن محیط کسب‌وکار ادامه داد: ما باید قوانین مناسب و ثبات قوانین داشته باشیم. تا در این زمینه‌ها اقدام نکنیم، مطمئنا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. بحث‌هایی که درباره خارج کردن مناطق آزاد از معافیت‌های مالیاتی اعلام می‌شود، باعث بی‌ثباتی محیط مناطق آزاد می‌شود. در محیط بی‌ثبات نمی‌توان تصمیم‌های پایدار گرفت.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که می‌خواهند در این صنعت ورود کنند، به جاهایی می‌روند که ثبات قوانین وجود دارد.

روزبهان ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی را چنین برشمرد: این منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد دریای خزر و در ارتباط با ۴ کشور دیگر در منطقه دریای خزر، هاب لجستیک، هاب مبادلات تجاری، هاب تولید و هاب مالی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مزیت لجستیک این منطقه را با تاکید بر وضعیت حمل‌ونقل، چنین تشریح کرد: ما مهم‌ترین بندر شمال کشور با طول ۱۹۰۰ متر و دارای ۲۲اسکله پیش‌بینی شده هستیم که اکنون ۳ پست اسکله فعال است.

وی ادامه داد: ما کریدور تجاری چین، قزاقستان و ایران را داریم. تا به حال در این مسیر کریدور به ۶۰ کشتی با قابلیت ترکیبی واردات و صادرات کالا داشتند. این کریدور به دلیل ارتباط نداشتن با آب‌های آزاد، از تهدید دیگر کشورها نیز به دور است.

روزبهان با تاکید بر نقش مهم کریدورهای حمل‌ونقلی در توسعه کشورها گفت: امارات متحده عربی از کریدور خود استفاده کرد و به تدریج تولیدکننده قوی شد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی دیگر مزیت‌های این منطقه را چنین برشمرد: ما در منطقه آزاد دو شهرک صنعتی فعال داریم، زمین‌های مربوط به سیلوهای سوخت و انبارهای مسقف برای غلات داریم.در بندر انزلی هم ۱۴ پست فعال داریم.

روزبهان تاکید کرد: برای سال آینده برنامه واگذاری شهرک صنعتی ۵۰ هکتاری را در نظر گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار