مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه محوطه‌سازی بندر شرفخانه شهرستان شبستر

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه محوطه‌سازی بندر شرفخانه شهرستان شبستر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه محوطه‌سازی بندر شرفخانه شهرستان شبستر

مرتضی آبدار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه محوطه‌سازی بندر شرفخانه، ادامه داد: در راستای هدف‌گذاری دولت تدبیر و امید به‌منظور احیای دریاچه ارومیه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری بندرشرفخانه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مهم این منطقه، محوطه‌سازی و سکوبندی این بندر تاریخی از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

او در ادامه با بیان اینکه پروژه محوطه‌سازی بندرشرفخانه با اقداماتی نظیر سکوبندی، احداث آلاچیق و سرویس بهداشتی، بااعتباری قریب به ۷ میلیارد ریال اجراشده است، افزود: با میزان اعتبار تأمین‌شده برای این پروژه اقداماتی نظیر تکمیل کمپ گردشگری بندر، سکوبندی و محوطه‌سازی اجراشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در خاتمه گفت: در این مرحله از عملیات اجرایی در بندرشرفخانه شهرستان شبستر، محوطه‌سازی، جدول‌سازی و اجرای کف‌پوش سرویس‌های بهداشتی نیز به اتمام رسیده است.

بندر شرفخانه بزرگ‌ترین بندر دریاچه ارومیه و یکی از مراکز مهم گردشگری آذربایجان شرقی در شمال این دریاچه است که خط آهن سراسری ایران به اروپا و جاده ترانزیتی تبریز به ارومیه و ترکیه از این شهر می‌گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار