در نشست خبری مدیرکل دامپزشکی استان سمنان مطرح شد:

سرمایه گذاری 12 میلیون یورویی سرمایه گذار روسی در سمنان

افتتاح ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی در استان سمنان

سمنان (پانا) - واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی روز پنج شنبه در شهر سمنان کلنگ زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه گذاری 12 میلیون یورویی سرمایه گذار روسی در سمنان

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه 60 درصد کار واکسناسیون دام و طیور برون سپاری شده است، افزود:۳۶ واحد درمانگاه و مراکز مایه‌کوبی و هفت واحد آزمایشگاه دامپزشکی به بهره ‌برداران ارائه خدمات می‌کنند و دامپزشکی تنها نظارت بر عملکرد را عهده‌دار است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن برشمردن سه مورد از مهم‌ترین وظایف اداره متبوع خود گفت: سه محور اصلی کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار دامی، کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار بین دام وانسان و کنترل بهداشتی در فرآورده های خام دامی است.

او با بیان اینکه ۵۱۱ واحد مرغ‌داری با تولید ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در سطح استان فعالیت دارند ابراز کرد: از این تعداد ۴۲۱ واحد گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره با متوسط ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی، ۴۲ واحد تخم‌گذار با ظرفیت اسمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در استان مشغول به کار هستند.

حسینی در ادامه ضمن بیان اینکه 82 هزار رأس دام سنگین با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن سالانه در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: جمعیت گوسفند نیز یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأس و تولید تخم‌مرغ هم ۱۰ هزار تن در استان سمنان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۵۰ درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: ۱۸ واحد تولید دارو و مکمل در استان فعال است که در آن‌ها 270 قلم انواع و اقسام دارو تولید می‌شود.

او همچنین اضافه کرد: ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان سمنان افتتاح و کلنگ ‌زنی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در این ایام افتتاح کارخانه تولید پودر ماهی را در دست داشته ایم که برای 40 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ۱۰ میلیارد ریال برای افتتاح واحد تولید پودر ماهی در گرمسار هزینه شده که ۳۰ درصد هزینه آورده متقاضی بوده و ۷۰ درصد از طریق تسهیلات تامین شده است.

حسینی تصریح کرد: اقدام بعدی ما در دهه فجر امسال کلنگ زنی واحد تولید واکسن طیور است که توسط مسئولین کشوری انجام می شود.

او خاطر نشان کرد: واحد تولید واکسن با مشارکت سرمایه‌گذار روسی روز پنج شنبه در شهر سمنان کلنگ زنی می‌شود و برآورد سرمایه‌گذاری این طرح ۱۲ میلیون یورو است.

مدیرکل دامپزشکی ادامه داد: با ساخت و راه‌اندازی کامل واحد تولیدی واکسن طیور در استان سمنان ۵۰ درصد واکسن طیور کشور در استان تولید می‌شود.

حسینی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طرح احداث واحد تولید واکسن طیور در سمنان تا چهار سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار