مدیر آموزش و پروش بجنورد:

رشد فعالیت های آموزش و پرورش بجنورد بعد از انقلاب چشم گیر بوده است

بجنورد (پانا) -مدیر آموزش و پروش بجنورد گفت: رشد فعالیت های آموزش و پرورش بجنورد بعد از انقلاب چشم گیر بوده و حرکت فزاینده ای داشته است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد فعالیت های آموزش و پرورش بجنورد بعد از انقلاب چشم گیر بوده است

محمد امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: با گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما در عرصه آموزش و پرورش توفیقات زیادی را کسب کرده ایم که افزایش نرخ با سوادی به میزان 96/96 درصد در رده سنی 10 الی 49 سال نمونه ای از آن است که این آمار قبل از انقلاب 40 درصد بوده است.

وی افزود: در قبل از انقلاب تعداد مدارس شهرستان 172 باب محدود بود اما بعد از انقلاب با روند رشد پوشش تحصیلی به 500 مدرسه، تمام مناطق روستایی ما حتی دور دست ترین مناطق و عشایر ما نیز دارای کلاس درس هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه تعداد معلمان قبل از انقلاب 833 نفر و تعداد دانش آموزان 20 هزار و 51 بوده است تصریح کرد: تعداد معلمان در چهل و یکمین سالگرد انقلاب حدود 5هزار نفر و دانش آموزان بالغ بر 67 هزار نفر است.

امیری با بیان اینکه در سال 57 طبق شاخص نسبت دانش آموز به معلم، تقریباً هر 49/23 دانش آموز یک معلم داشت خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 98-99 این تعداد به 04/13 کاهش داشته است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال 98 از استاندارد سازی سیستم گرمایشی300 کلاس درس، احداث 20 کلاس درس در فضای آموزشی جدید اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان بجنورد یادآور شد: کسب 60 رتبه زیر 100 کنکور سراسری در منطقه 2 کشوری، کسب 2 رتبه اول کشوری در تولید محتوای آموزشی و سؤالات استاندارد فلسفه، کسب 17 رتبه استانی در عرصه فعالیت های آموزشی، حضور فرهنگیان در عرصه داوری مسابقات جهانی، کسب 2 عنوان استانی در مسابقات ورزشی از جمله موفقیت های است که امسال کسب شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد همچنین با اشاره به برگزاری 30 عنوان برنامه ویژه بزرگداشت دهه فجر در مدارس، برگزاری جشن ها ایام الله دهه فجر در تمام مدارس ، یادواره شهدا،مسابقات ورزشی ،اجرای طرح سلاله ها با موضوع تفکر انقلابی و سردارشهید حاج قاسم سلیمانی و تشریح گام دوم انقلاب ، نواختن زنگ انقلاب، گل‌باران تمثال امام (ره) و سرود 1357 نفره دانش آموزان در برنامه محوری و برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب را از جمله این برنامه عنوان کرد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار