معاون سیاسی استانداری سمنان:

اگر انتقادی به آموزش و پرورش وجود دارد، انتقاد به معلم نیست

سمنان (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش استان در غیاب استاندار، به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش  برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اگر انتقادی به آموزش و پرورش وجود دارد، انتقاد به معلم نیست

اگرچه دستور کار و محور گفت و گوی پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان، برنامه ریزی و هماهنگی جهت تشکیل ستاد بزرگداشت مقام معلم و همچنین ارائه گزارش پیرامون پروژه بازی یادگیری با رویکرد سواد حرکتی بود ولی اعضای شورا گریزی هم به مسائلی مانند، معیشت و رفاه فرهنگیان، نقش معلمان در پیروزی انقلاب و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، توجه به مشکلات زیرساختی، کنکور، بازنگری در سیاست های مجموعه تعلیم و تربیت و... زدند.

حبیب‌الله خجسته‌پور که ریاست پنجمین جلسه نشست شورای آموزش و پرورش استان را به عهده داشت، با بیان اینکه تعلق خاطر خاصی به آموزش و پرورش دارم، چرا که سال‌ها در کسوت معلمی به فرزندان کشورم خدمت کرده ام؛

او صحبت های خود را این گونه آغاز کرد: آموزش و پرورش همواره در کشور و استان دارای اهمیت بوده است و معلمان و دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیرقابل انکاری داشتند. آموزش و پرورش استان در یک سال گذشته در رویدادهای مختلف علمی و فرهنگی خوش درخشید، بنابراین به سهم خود از تلاش‌های تمامی معلمان و فرهنگیان عزیز قدردانی می‌کنم.

اگر انتقادی در امور آموزش و پرورش وجود دارد، انتقاد به معلم نیست

او با عنوان این مطلب که به اندازه‌ای که قدرت مانور وجود دارد، کارکنان آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های کیفی برای موفقیت روزافزون معلمان و دانش‌آموزان در تلاش باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری کنکور به شکل‌ کنونی در کشور، قصه پرغصه‌ای است که سیستم آموزشی عالی باید در این خصوص تدبیر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، تاکید کرد: سیستم آموزشی در کشور نیازمند بازنگری است و باید رویه‌ها در این بخش اصلاح شود. همچنین معلمان نیز باید علاوه بر رویکردهای درسی، در ایجاد تغییر و تحول مثبت در روحیه دانش آموزان نیز تأثیر گذار باشند.

خجسته پور افزود: برای انتخاب معلم نمونه نباید فقط مباحث علمی مورد توجه قرار گیرد، بلکه مسائل اخلاقی، انسانی و... در تربیت دانش آموزان هم مورد توجه باشد. البته مقام معلم نمونه باید برجسته باشد و نباید بعد از برگزاری آیین‌های تجلیل،‌ معلمان نمونه فراموش شوند.

او همچنین با اشاره به اینکه در برگزاری آیین‌های گرامیداشت مقام معلم، فرهنگیان بازنشسته فراموش‌ نشوند و هدایایی در شأن معلمان به ایشان پیشکسوت نیز اهدا شود، ادامه داد: لازم است تا موضوع سواد حرکتی در مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که این امر در بلندمدت به افزایش نشاط و سلامت اجتماعی منجر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در پایان توصیه کرد: طرح های آموزش و پرورش به معنای واقعی در مدارس در گام اجرایی قرار گیرد و ارتباط کارکنان آموزش و پرورش با دانش آموزان عمیق‌تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار