برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در کانون آفتاب

تهران (پانا) - همایش 1500 نفر از دانش آموزان منتخب قرآنی مدارس متوسطه در قالب مسابقات قرآن، عترت و نماز همراه با تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در کانون فرهنگی تربیتی آفتاب منطقه19 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله منطقه ای مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در کانون آفتاب

مهدی شاملو، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 19 ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله منطقه ای سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان متوسطه منطقه۱۹ در دو بخش دختران و پسران با حضور پرشور منتخبان قرآنی مدارس در کانون فرهنگی تربیتی آفتاب در جوار حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

شاملو با بیان اینکه: مراسم افتتاحیه مسابقات در حرم مطهر امام راحل و با تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و اهدای گل انجام شد ، تصریح کرد: همت و تلاش در فراگیری و هم نوایی با قرآن افتخاری بی‌بدیل برای هر فرد است و مسابقات قرآنی نقش موثری در نشر و تعمیق فرهنگ قرآنی و ترسیم آینده ای روشن و با برکت را دارد و همچنین هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ضمن کشف استعدادهای دانش‌آموزان ، تحقق اهداف تربیتی سند تحول را نیز دنبال می کند .

وی اضافه کرد: در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان، مداحی، احکام، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و تواشیح نفرات برتر از هر پایه و رشته برای شرکت در مسابقات استانی که در فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود آماده خواهند شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه19 اشاره کرد : آموزه های دینی ما در حوزه های مختلف قرآن، عترت و نماز به دلیل اینکه تخصصی کار می‌شود ، دانش‌آموزان مطالب دریافتی را عقلانی و از منبع تخصصی دریافت می‌کنند و این مطلب به این معناست، مطالبی که دانش‌آموزان دریافت می‌کنند کاملا قابل درک و قابل فهم برای دانش‌آموز است، زیرا آنها در این سن مفاهیم را به شکل تخصصی یاد گرفته‌اند و به راحتی مشکلات خود را حل می‌کنند .

لازم به ذکر است در مرحله منطقه ای مسابقات قرآن، عترت و نماز منطقه ۱۹ همراه با دانش آموزان، مدیر منطقه، مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس منطقه، مسئولان قرآنی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل شهر تهران نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار