زمان ثبت شرکت به 3 روز کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد می‌‌گوید تا اواخر اردیبهشت، فرآیند ثبت شرکت در تهران به سه روز می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
زمان ثبت شرکت به 3 روز کاهش می‌یابد

به گزارش مهر، علی فیروزی درباره کاهش زمان ثبت شرکت در تهران، گفت: می‌گویند ثبت شرکت الکترونیکی است اما منظور ما از ثبت الکترونیکی شرکت، فقط ثبت شرکت خالی نیست بلکه ما می‌خواهیم شخص بتواند همزمان کد اقتصادی و کد کارگاهی تأمین اجتماعی را بگیرد، اقدامات مربوط به انتشار در روزنامه رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار را انجام دهد و دفاتر پلمب شده را نیز تحویل بگیرد.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بر اساس شاخص بانک جهانی، از ابتدای فرایند ثبت شرکت تا انتهای فرآیند شروع کسب و کار گفته می‌شود در تهران ۷۵ روز زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است کشورهایی که برای شروع کسب و کار از آن شیوه‌ای که گفتم استفاده کرده‌اند، مثل کشور عربستان سعودی، رتبه خوبی در شاخص بانک جهانی کسب کرده‌اند.

ایجاد پنجره واحد فیزیکی برای شروع کسب و کارهای جدید

فیروزی تاکید کرد: در نظر داریم عین همین کار را در شهر تهران و بعد در کلانشهرها و سپس در سراسر کشور انجام دهیم. در واقع می‌خواهیم ایستگاه واحد کاری یا پنجره واحد فیزیکی را ایجاد کنیم که به صورت باجه به باجه باشد و فرد پس از ورود به این پنجره واحد، فرایند ثبت شرکت را در سه روز به اتمام برساند.

این مقام مسئول گفت: جلسات هماهنگی را با دستگاه‌های ذی‌نفع برگزار و فرایند را طراحی کرده‌ایم؛ منتظر هستیم بتوانیم یک مکانی را برای این کار در نظر بگیریم و ایستگاه را راه‌اندازی کنیم.

به گفته فیروزی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این ایستگاه تا اواخر اردیبهشت در تهران راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نماگر شروع کسب و کار جهانی در مورد شرکت‌های مسئولیت محدود تجاری صحبت می‌کند، در فاز اول می‌خواهیم در این مورد کار می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار