امام جمعه همدان:

فرد صادق و امین از شفافیت واهمه ندارد

همدان (پانا) - امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به این که ملت ایران در ۴۱ سال گذشته نشان داده است که اهل استقامت است، حضور مردم در راهپیمایی‌ها را موجب تقویت مؤلفه‌های امنیت کشور دانست و صداقت و اخلاص مردم را از عوامل نزول نعمت پیروزی در ٢٢ بهمن ٥٧ عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرد صادق و امین از شفافیت واهمه ندارد

آیت الله شعبانی با اشاره به سالروز وفات ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، نقش مادران در پرورش نوجوانان و جوانانی که در دوران نظام شاهنشاهی و در مسیر مبارزه جان خود را فدای انقلاب کردند بسیار مؤثر و پررنگ دانست.
او با اشاره به سالروز دیدار فرماندهان نیروهای هوایی با امام خمینی(ره) و صحبتی از امام خطاب به آن ها مبنی بر این که ما می‌خواهیم شما آقای خودتان باشید، گفت: نظام اسلامی آقایی نیروهای نظامی را مطرح کرد.
امام جمعه همدان ضمن قدردانی از زحمات نیروهای نظامی، گفت: قبل از انقلاب هیچگونه استقلال و آزادی در ارتش ما وجود نداشت اما امروز فرزندان عزیز این مرز و بوم مایه عزت نظام اسلامی هستند.
آیت الله شعبانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ما به یک مجلس قوی نیاز داریم، گفت: برای نجات کشور و اقتصاد آن و همچنین تقویت نظارت و ایجاد تحرک بین مسئولان و تقویت نظارت، نیازمند مجلسی قوی هستیم که در رأس امور قرار گیرد چراکه مجلس قوی مؤلفه‌های قدرت را در کشور تقویت می‌کند.
امام جمعه همدان با بیان این که ما در عرصه اقتصادی نیازمند قدرت هستیم، گفت: وقتی کشور قدرتمند باشد باقوت بیشتری وارد عرصه‌های بین الملل می شود چراکه امروز زبان دنیا، زبان قدرت است و ما این موضوع را در برجام به خوبی حس کردیم.
او در ادامه افزود: امروز منطق آمریکا منطق قدرت است و اگر با قدرت با او برخورد کنیم موفق خواهیم شد همانگونه که در عین الاسد شاهد این موضوع بودیم.
امام جمعه همدان با تأکید بر این که مسئولیت پذیری در اسلام و نظام اسلامی مبتنی بر روابط نیست و ضوابط نیاز دارد، گفت: برای انتخاب مسئولان باید این ضوابط را رعایت کنیم.
او صداقت و امانت داری حضرت علی (ع) را علت سپردن مسئولیت های فراوان به او از جانب پیامبر اسلام بیان کرد و گفت: ما نیز برای انتخاب یک فرد باید این دو مؤلفه را مدنظر قرار داده و به درستی تحقیق کنیم و نباید از روی احساسات و تحت تأثیر تبلیغات و فضاهای ایجاد شده توسط جریان های سیاسی رأی دهیم چرا که در نهایت باید پاسخگوی رأی خود باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان صداقت با نظام اسلامی و مردم را مهم ذکر کرد و گفت: شخص نباید دم از انقلاب بزند اما دلش همراه انقلاب نباشد و وقتی می‌گوئیم صداقت یعنی اگر شخصی دم از رهبری می زند خلاف او عمل نکند.
امام جمعه همدان با بیان این که شخص مسئول باید مسئولیت را امانت خدا و مردم بداند، تصریح کرد: کسی که امین باشد خیانت نمی‌کند و به دنبال منافع شخصی خود نمی‌رود.
او با بیان این که امانتدار واقعی را کسی دانست که منافع مردم اولویت او است و جناح‌های سیاسی و مسئولان برای او مهم نیستند.
آیت الله شعبانی گفت: شخصی که صادق و امانتدار باشد شجاع است از شفافیت واهمه نخواهد داشت.
او با تأکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب، گفت: با این که دشمن کشور ما را رها نمی کند و برای آن برنامه‌ریزی‌هایی کرده است اما ما قوی‌تر از آنها هستیم.
آیت الله شعبانی با بیان این که در طول تاریخ هیچ ملتی این اندازه مورد تفضل الهی قرار نگرفته است، گفت: نظام اسلامی دستاوردهای بسیاری در عرصه نظامی، اقتصادی، پزشکی، علم نان و مسائل سلول‌های بنیادی و مواردی از این قبیل داشته است.
نماینده ولی فقیه در استان از جوانان خواست تا کتاب «صعود ۴۰ ساله» و آمارهای معتبر بین المللی عنوان شده در این کتاب (که چه بودیم و چه شدیم) را مطالعه کنند.
او در پایان با بیان این که نظام اسلامی انفجار نور بود چراکه از ظلمت به سمت نور خارج شدیم، اظهار کرد: این روزها باید از امام و شهدا بسیار یاد کنیم و امید داریم بتوانیم وظیفه ذاتی خود را نسبت به این نظام به درستی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار