افتتاحیه مدارس گناباد همزمان با ایام الله فجر انقلاب;

جواد حسینی: نقص آموزش و پرورش، بی توجهی به مهارت افزایی است

گناباد (پانا)- همزمان با ششمین روز دهه فجر با حضور معاون وزیر و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیر کل نوسازی استان چندین مدرسه خیر ساز در گناباد افتتاح شد .

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جواد حسینی: نقص آموزش و پرورش، بی توجهی به مهارت افزایی است

همزمان با دهه مبارک فجر وبا حضور سیدجوادحسینی رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی کشور در گناباد، هنرستان ۱۲ کلاسه شهید چمران افتتاح شد.

این دبیرستان با اعتباری بالغ بر پنجاه و چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسید‌. حسینی در آیین افتتاح این هنرستان و در جمع خیرین و مدیران مدارس شهرستان گناباد گفت: اعتبار پروژه های افتتاح شده در ایام دهه فجر در گناباد ۶۲۰ میلیارد ریال است و هنرستان ۱۲ کلاسه گناباد که با همت نوسازی مدارس ساخته شده است از جمله این پروژه هاست.

او افزود: سیاست های فراگیر سازی و مناسب سازی از جمله سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. نهضت خیرین توان افزا با هدف شناسایی نیازهای دانش آموزان استثنایی و رفع آن توسط خیرین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.

حسینی گفت: سیاست مداخلات طلایی به هنگام را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش استثنایی است و سالانه بیش از هفتاد هزار دانش آموز دیر آموز در طرح سنجش شناسایی می‌شوند که اگر برای آنان مداخلات به هنگام صورت گیرد، این دانش آموزان می توانند تبدیل به دانش آموز عادی شوند و عدم مداخله ممکن است منجر به معلولیت مادام العمر این دانش آموزان شود.

او همچنین گفت: اگر امروز بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم باید بر خلاف چهار مسیر ایجاد نارضایتی، بی اعتمادی، نوامیدی و احساسی ناکارآمدی حرکت کنیم و باید امید آفرینی، اعتمادآفرینی، رضایت بخشی و و افزایش کارآیی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. تعداد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی از بدو تأسیس تاکنون ۱۷ برابر شده است و این از افتخارات نظام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از نقص های آموزش و پرورش عدم توجه به مهارت آموزی است. نظام آموزش زده، حافظه محور و تئوری پرداز یک نقص است که باید در جهت رفع این نقیصه قدم برداریم.

حسینی افزود: نظام آموزشی از حجم بالای کتب درسی، کنکور گرایی، درس زدگی و نمره گرایی در رنج است و یکی از چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین این است که نظام آموزشی را نمره محوری و کنکور محوری نجات دهد.

میزان ساعت آموزشی دانش آموزان در ایران ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت و میانگین آن در دنیا ۸ هزار ساعت است و باید حجم کتب درسی و ساعت آموزشی کاهش یافته و بر میزان مهارت آموزی اضافه شود.

او ادامه داد: سیاست توسعه متوازن را یک سیاست جدی آموزش و پرورش است و باید در پایان برنامه ششم تعداد دانش آموزان هنرستانی از ۳۵ درصد کل دانش آموزان به ۵۰‌ درصد برسد. در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هفت طیف با ۱۵۰‌ هزار دانش آموز داریم که ۱۲ هزار نفر آنها در بیش از ۱۹۶ رشته فنی حرفه ای تحصیل می کنند.رشته های فنی و حرفه ای باید به روز رسانی شود و متاسب نیاز بازار کار باز تعریف شوند.

حسینی گفت: طرح آموزش همراه با تولید و آموزش همراه با بازی از سیاست های آموزش و پرورش دانست و افزود: باید بازی به بطن کلاس و برنامه درس ملی برود و آموزش های عملی منجر به کار و تولید شود. استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی از جمله برنامه های وزارت آموزش و پرورش است و برای این کار چهار سند جامع توسعه فنی حرفه ای، فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و کارآفرینی در حوزه فنی و حرفه ای در حال تدوین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناباد در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی مدیریت ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند و عرض خیر مقدم به مهمانان گرامی گفت: ساماندهی نیروی انسانی به شکل مطلوب در شهرستان با توجه به کمبود شدید نیرو انجام شد.
حسین احمدی خاطر نشان کرد: گناباد در برنامه‌های سند تحول بنیادین، هدایت تحصیلی، دانش افزایی همکاران و رتبه های برتر در حوزه های گوناگون بسیار خوب عمل کرده است.

او افزود: مجموعه مدیریت آموزش و پرورش گناباد با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و منابع مالی و انسانی در جهت اجرای سند تحول بنیادین و ساحت های تعلیم و تربیت گام‌های اساسی برداشته است.

او در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از خیرین و تلاش آنها در بسط و گسترش عدالت آموزشی گفت: با تلاش همه همکاران و معلمان ارجمند در شهرستان هیچ کلاسی بدون معلم نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار