کاظمی:برگزاری یادواره شهدا قدرشناسی، معرفت و معونیت را در جامعه می افزاید

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در یادواره ای که جهت تجلیل از فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان با عنوان "همسفران خورشید" به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در فرهنگسرای فرهنگ و ادب پارسی ثابت برگزار شد گفت: برگزاری یادواره های شهدا روح معنویت، قدرشناسی و معرفت و بصیرت به راه شهدا را در جامعه می افزاید.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی:برگزاری یادواره شهدا قدرشناسی، معرفت و معونیت را در جامعه می افزاید

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن گرامیداشت آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و نیز چهلمین روز شهادت سردار آسمانی شهید سلیمانی گفت: کشور عزیزمان ایران در این ایام دو یوم الله بزرگ را پشت سر گذاشت که یکی از آن ها حضور بی نظیر مردم عاشق در تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی این انسان الگو و نمونه جامعه بشریت و مکتب اسلام بود و دیگری اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نظامی عین الاسد بود که ابهت و هیمنه استکبار جهانی را درهم شکست.

او افزود: مقام معظم رهبری این شهادت ها، حمله نظامی به پایگاه نظامی آمریکا و حضور بی نظیر و حماسی مردم در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی را خبر از سربرآوردن یک پدیده یکتا در جهان هستی عنوان کردند و امید داریم این پدیده یکتا به فرج امام عصر (عج) منتهی شود.

کاظمی تصریح کرد: در این چهل و یک سال بعد از انقلاب وظیفه و مسئولیت ما در عرصه های فردی و اجتماعی بیشتر شده و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید خود را قوی تر سازیم تا توفیقات بیشتری حاصل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش انجام می شود برگزاری یادواره های شهداست و روح معنویت و تجلیل و قدرشناسی و معرفت و بصیرت را به آنچه شهیدان طی کرده اند در جامعه افزوده و نشر و بسط می دهد و این حداقل کاری است که ما می توانیم برای خانواده های معزز شهدا انجام دهیم.

او خاطرنشان کرد: شهادت بالاترین فضیلت و کمال یک انسان است و بالاترین پاداشی است که خداوند تبارک و تعالی برای مجاهدان راه اسلام و قرآن قرار داده و در این بین به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست و ما باید با حضور در این یادواره ها و مجالس بیشتر خود را در معرض این انوار قرار دهیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کاظمی تاکید کرد: نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با دشمنان و استکبار جهانی داشتن همین روحیه مقاومت و شهادت طلبی است و خون شهدای بزرگی همچون سردار سلیمانی ادامه این راه را آسان تر و محکم تر می می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: امروز باید سیره و رفتار شهدا را در زندگی ساری و جاری نماییم و برای کسب توفیقات بیشتر باید به شهدا توسل و تمسک جوییم و روحیه امید را در جامعه و به خصوص نسل جوان افزایش دهیم تا بتوانند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

همچنین حسین شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات برجسته ای انجام داده است که این مهم جای تقدیر دارد.

او افزود: ایام دهه فجر زمانی برای یادآوری آنچه بر انقلاب گذشته می باشد و خاطرات ۴۱ ساله انقلاب مرور می شود و بازگوکردن این خاطرات باعث جلوگیری از تحریف انقلاب می شود.

شادکام در ادامه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن در حال برنامه ریزی برای تحریف انقلاب است تصریح کرد: رهبر فرزانه ایران در این زمینه هفت دستاورد مهم را نام می برند که برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب باید بیش از هر زمانی به این دستاوردها توجه و اهتمام داشت و این هفت دستاورد شامل امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، بسط عدالت، پیشرفت علمی، ارتقای مشارکت مردمی، ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و ایستادگی روزافزون در برابر مستکبران جهان است.

قابل ذکر است سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ابتدای این مراسم گفت: مشتاقان راه شهادت برای تجدید میثاق و پیمان در یادواره های شهدا گرد هم جمع می شوند و اعلام می کنند راه شهدا ادامه دارد و هدف، آرمان و سلاح آن ها را به زمین نخواهیم گذاشت.

او در پایان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای ادامه راه شهدا باید قوی باشیم گفت: قدرت معنوی، قدرت مادی، نفوذ داخلی و نفوذ بین المللی جزو نیازهای عرصه قدرتمندی ماست و قدرت همه جانبه در همه عرصه ها و سطوح مورد نیاز است و در گام دوم انقلاب باید قدرتمندتر از گام اول انقلاب حرکت نماییم و پشتوانه خون شهدا انرژی بخش این راه بزرگ است.

قابل ذکر است در انتهای این مراسم از فرزندان و همسران معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار