سردار مومنی: در مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی استفاده شود

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است و برای مبارزه با آن باید از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی هم استفاده شود.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سردار مومنی: در مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی استفاده شود

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسکندر مؤمنی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: امروزه هماهنگی خوبی بین همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و اجماع خوبی شکل گرفته است.

وی بر اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و با اشاره به جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور ریاست جمهوری تشکیل شد، بیان کرد: در آن جلسه، بر ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و حرفه‌آموزی و اشتغال بهبودیافتگان، انسداد کامل مرزها و اجرای اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح یاریگران زندگی تأکید شد.

دبیرکل ستاد بیان داشت: مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی است که باید در بحث مقابله با این معضل، تمام نهادها و حتی خود مردم هم مشارکت کنند.

مؤمنی تأکید کرد که باید بحث مبارزه با مواد مخدر اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه انجام شود و از ظرفیت دینی و فرهنگی جامعه به‌خوبی استفاده گردد.

وی بیان داشت: با حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده تا شاهد تحقق فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه باشیم.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این دیدار گفت: هر ساله با خنک شدن هوای هرمزگان، به دلیل شرایط خوب آب‌وهوای زمستانی نسبت به دیگر شهرهای کشور شاهد سرازیر شدن و افزایش تعداد معتادان متجاهر به این استان هستیم و استان با مشکلاتی در ساماندهی معتادان در شش ماهه دوم سال مواجه است که کار مسئولان استان را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: نیروهای مرزبانی و دریابانی در صیانت و حراست از دریا برای مقابله با مواد مخدر به شدت تلاش می‌کنند و آنان مسئولیت سنگینی را دارند.

امام جمعه بندرعباس گفت: هرمزگان به دلیل نزدیکی با استان‌های شرقی کشور که در همسایگی با افغانستان قرار دارند، در معرض تهدید و آسیب است. در عین حال هرمزگان دارای کشفیات بسیار بالایی است که تلاش نیروهای مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.

عبادی‌زاده اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد یک اراده جمعی و همگانی می‌خواهد و دانشگاه‌ها، مدارس، روحانیت و رسانه‌ها همه باید در این امر مشارکت کنند تا رشد پدیده اعتیاد متوقف شود؛ در غیر این صورت بار ناهنجاری‌هایی مثل سرقت و طلاق و فحشا و غیره بر کشور سنگین‌تر می‌شود.

وی در پایان آمادگی همکاری روحانیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد را اعلام کرد و گفت: روحانیون استان هر هفته در محلات حضور دارند با آموزش آنان به‌عنوان مربی، می‌توانیم شاهد تحولات خوبی در حوزه پیشگیری از اعتیاد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار