باحضور استاندار یزد

آیین افتتاحیه دبستان دخترانه بانو" سکینه مرتاض ” برگزارشد

یزد(پانا)- این مدرسه که با همت دکتر مرتاض پزشک شهیر و بلند آوازه ایران زمین احداث گردیده است یک دبستان 15 کلاسه با متراژ 2100 متر مربع زیربنا و در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع با کلیه امکانات و تجهزات در ناحیه 2 یزد است که با نام والده ی گرانقدر ایشان، روان شاد " بانو سکینه مرتاض "نام گذاری گردیده است .

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه دبستان دخترانه بانو" سکینه مرتاض ” برگزارشد

استاندار یزد در این مراسم از دکتر حاجب مرتاض به عنوان پزشک و خیری فرهیخته و ارزنده یاد کرد که آثار با برکتی از ایشان به یادگار مانده است.
"محمد علی طالبی" افزود: نفس حضور دکتر مرتاض در این مراسم، بهترین سرمایه است ، شخصیت ارزشمندی که چراغ راه آینده دانش آموزان است.
استاندار یزدگفت: آموزش و پرورش باید همه همت خود را معطوف به این کند که خیرین مدرسه‌ساز، پیوند نزدیکی با خیران داشته باشند تا این روحیه خیری به آنها منتقل شود.
"محمد علی طالبی" شخصیت اجتماعی و علمی دکتر مرتاض را الگویی برای دانش آموزان دانست و از همه خیران استان قدردانی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه افزود : مردمان شهر و دیارمان یزد از دیرباز در عرصه های مختلف، افتخارات بزرگی را رقم زده اند و در حال حاضر نیز فرزندان این دیار تلاش می کنند تا راه نیاکان خویش را تداوم بخشند.
" عباسعلی دانافر " اعلام کرد : برای بیست و ششمین سال متوالی، دانش آموزان یزدی رتبه برتر کنکور سراسری را در کشور به دست آورده اند و موفقیت های دانش آموزان ما در المپیادهای علمی و جشنواره های خوارزمی و سایر رقابت های آموزشی و علمی نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد : دانش آموزان استان یزد تاکنون در عرصه های تربیتی و فرهنگی گام های ارزشمندی را برداشته اند و موفقیت های فراوانی را در حوزه های قرآن، نماز و عترت، فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی کسب نموده اند.
دانافر اضافه کرد : با همراهی مسئولان ارشد استان و اعضای شوراهای آموزش و پرورش سراسر استان و به ویژه حمایت های استاندار و معلمان دلسوز استان و همکاران پرتلاشم در حوزه های ستادی و صف، تلاش های ارزنده ای جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اصول بسیار مهم و اساسی آن یعنی تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و نیز چرخش از آموزش های صرف نظری به سمت رشته ها و آموزش های فنی و مهارتی، آغاز شده است.
وی گفت : به منظور ادامه موفقیت آمیز این مسیر روشن اما سخت و پرچالش نیازمند یک عزم جدی ، همدلی ، همکاری و مشارکت همگانی در تمامی ابعاد و سطوح جامعه هستیم و در راس آن نیازمند تغییر نگرش جامعه و به ویژه نیازمند دگرگون ساختن مطالبات و توقعات خانواده ها از مدارس و نظام آموزشی هستیم.
دانافر افزود : در سال های اخیر به همت مجمع خیرین مدرسه ساز استان و با مشارکت خیرین بزرگوار و همراهی همکاران سخت کوش اداره کل نوسازی مدارس به طور میانگین ماهیانه ساخت 2 مدرسه برای دانش آموزان استان میسر شده است و با عنایت به این که نزدیک به 35 درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند ، نقش و مشارکت خیرین مدرسه ساز در تامین فضاهای اموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استان بسیار ارزشمند است .
وی ادامه داد : این مدرسه که با همت بلند دکتر مرتاض پزشک شهیر و بلند آوازه ایران زمین احداث گردیده است یک دبستان 15 کلاسه با متراژ 2100 متر مربع زیربنا و در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع با کلیه امکانات و با نام والده ی گرانقدر ایشان، روان شاد " بانو سکینه مرتاض " احداث شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : در مجاورت این دبستان یک فضای آموزشی دیگر جهت احداث دبیرستان دوره اول متوسطه با 18 کلاس و در سه طبقه در دست ساخت است که امیدواریم سال تحصیلی آینده در مهر ۹۹ به بهره برداری برسد و دکتر مرتاض قول احداث سومین مدرسه جهت دانش آموزان دوره دوم متوسطه را هم داده اند تا این مجتمع آموزشی کامل شود و دانش آموزان از اول دبستان وارد این مجتمع شوند و تا پایان دبیرستان تحصیل خود را ادامه می دهند.
" دکتر حاجب مرتاض" هم در سخنان کوتاهی گفت: دوست دارم به بچه ها یاد بدهم که ایرانی مستقل و آزاد بسازند.
وی تاکید کرد: دوست دارم به بچه ها بیاموزم که آسمان و زمین ،درختان ،حیوانات و زندگی و انسان ها را دوست داشته باشند و به آنها یاد دهم که زندگی باید هدفمند باشد و سخت کوشی باید در راس برنامه ها قرار گیرد.
دکتر مرتاض اضافه کرد: در میان انبوه درس ها به بچه ها نقاشی و موسیقی را یاد بدهید تا آهنگ و زنگ زندگی را پیدا کنند. دوست دارم به بچه ها یاد دهید که سازنده باشند و سرزمین خود را بسازند زیرا فرزندان این سرزمین، بزرگ می اندیشند و بزرگ عمل می‌کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار